• 3 мая 2017 17:28

    Через новые шлюзы Панамского канала прошло самое большое судно типоразмера Neopanamax (фото)

    Через новые шлюзы расширенного Панамского канал 2 мая 2017 года выполнило транзит самое большое судно типоразмера Neopanamax COSCO Development. Это первое судно такого размера и грузоподъемности воспользовавшееся каналом, после открытия новой ветки шлюзов в июне 2016 года, сообщает пресс-служба администрации Панамского канала (ACP).

    Контейнеровоз вместимостью 13,092 тыс. TEUs имеет в длину 366 м и в ширину 48,2 м. Судно следует из Азии к восточному побережью США, где оно зайдет в несколько портов на следующей неделе.‎ Физический размер судна эквивалентен длине одной Эйфелевой башни или восьми Статуям свободы.‎

    Контейнеровоз был размещен объединением линейных операторов OCEAN Alliance на еженедельном южноатлантическом экспресс-сервисе SAX, соединяющий порты в Азии с портами на восточном побережье США (через Панамский канал). На сервисе также эксплуатируются 11 судов размерами от 11 тыс. до 13 тыс. TEUs. Напомним, в состав OCEAN Alliance входят China COSCO Shipping, Orient Overseas Container Lines (OOCL), CMA CGM Group и Evergreen.‎

    В администрации Панамского канала отмечают, что с момента открытия новых шлюзов количество транзитов судов этого типоразмера неуклонно растет. До настоящего времени через эту судоходную артерию прошли свыше 1,2 тыс. судов типоразмера Neopanamax, или в среднем 5,9 судов в день, что превышает прогнозы на первый год после открытия расширенного канала. В общей сложности 15 новых океанских линий решили воспользоваться этим маршрутом.‎

    Около 43% всех судов, проходящих через новые шлюзы канала, составляют контейнеровозы. За ними следуют танкеры для перевозки СУГ и СПГ (29,1% и 8,3%, соответственно). Остальные почти 20% приходится на сегмент сухогрузов, танкеры-продуктовозы и океанские автовозы.‎

    Проект расширения Панамского канала, реализация которого началась в 2007 году, включал строительство нового третьего комплекса шлюзов на входах в канал со стороны Атлантического и Тихого океанов, проведение дноуглубительных работ для строительства второй ветки вдоль канала. Новые шлюзы гораздо шире и глубже, чем действующие (54,8 м, 18,2 м против 33,5 м и 12,8 м). Теперь через расширенный канал смогут проходит суда длиной до 366 м, шириной 49 м и осадкой 15,2 м. Официальное открытие Панамского канала состоялось 26 июня 2016 года и частью этой церемонию стало прохождение через новые шлюзы в тестовом режиме судна COSCO Shipping Panama типоразмера NeoPanamax.

    Администрация Панамского канала (ACP) является независимым, автономным учреждением правительства Панамы. Компания отвечает за управление, эксплуатацию и техническое обслуживание Панамского канала после того, как США 16 лет назад официально передали управление каналом Панаме. Деятельность ACP базируется на внутреннем уставе и положениях, утвержденным Советом директоров ACP.






2019 September 17

14:10 Hapag-Lloyd announces General Rate Increase for Trans-Pacific eastbound
13:10 Zadar Cruise Port is Port of the Year 2019
12:10 Port of Oakland refrigerated exports jump 20 percent in past year
11:51 Combined Task Force Commanders discussed their shared aims and goals in tackling the threat of piracy
11:34 Lars Thrane makes its Iridium Certus® debut with the LT-4200 maritime satcom system
11:22 Belfast Harbour reveals ambitious growth plans
11:00 Marine cargo market characterised by “accelerating change” as underwriters take action to address continuing unprofitability, says IUMI
10:34 Safety at Sea and BIMCO publish cyber security white paper
10:27 ABS and Keppel partner in developing the first two new build Drilling Rigs with Smart Notations
09:43 Greenland research vessel picks MAN hybrid propulsion package
09:32 Brent Crude futures price is down 0.87% to $68.42, Light Sweet Crude – down 1.24% to $61.89
09:16 Baltic Dry Index is down to 2,311 points
08:56 MABUX: Bunker market this morning, Sept 17

2019 September 16

18:04 Ports draw $5B investment, 12K jobs to Georgia
17:59 GOGL increases investment in Singapore Marine
17:50 Pella launched first serial trawler of Project 03095, Castor
17:25 Tenders on pilot projects for stevedoring company concessions in Olvia and Kherson ports officially announced
17:04 Vestdavit equips Norwegian Coast Guard’s next generation for Polar boat launch and recovery
16:29 USCG halts 2 illegal charters near Miami, Fort Lauderdale
16:04 Royal Caribbean to welcome first Quantum Ultra Class ship to North America
15:27 Boluda Towage Spain manoeuvres world’s largest container ship in port of Algeciras
15:04 Cargill and Maersk Tankers join forces in the Medium Range segment
14:10 Zvezda shipyard hosts keel-laying ceremony for third Aframax tanker for Rosnefteflot
13:39 Jotun transforms turnaround times for storage tanks with a new TankFast solution
13:16 North Sea Port starts testing more reliable lockage planning for scheduled services in the Terneuzen lock
12:42 Meyer Turku is moving the delivery of Costa Smeralda to November
12:18 AEC welcomes Guggenheim Partners Investment Management as Arctic Partner
11:55 Professional emergency response team of Kontur SPb LLC recommended to be certified for emergency response to oil spills
11:21 Workshop on ISPS Code for Designated Authority and Port Facility Security Officers held in Ghana
10:53 IMO continues work to promote ratification of international treaty covering wreck removal
10:29 GESAMP celebrates fifty years of service in ocean science
10:04 Busan Port Authority and Adani Ports & SEZ conclude MOU
09:50 Brent Crude futures price is up 9.96% to $66.22, Light Sweet Crude – up 8.61% to $59.52
09:32 Gazprom supports 3rd Conference “LNG Fleet and LNG Bunkering in Russia” as its General Sponsor
09:17 Baltic Dry Index is down to 2,312 points
09:08 Nyborg becomes 30th port to join the Cruise Baltic network
08:44 ECSA, INTERFERRY, EUDA and CLIA Europe welcome report on the evaluation of the Energy Taxation Directive
08:35 MABUX: Bunker Market this morning, Sept 16
08:00 Live webcast of NEVA 2019 zero-day conference begins at 10 am, September 16, on PortNews website

2019 September 15

15:47 M/V "SARA” refused access to the Paris MoU region
14:26 USCG assisted capsized USFSP sail students in St. Petersburg, Florida
12:02 World’s largest wind turbine blade test stand built by Siemens Gamesa
11:21 IMCA to introduce CPD scheme for diving supervisors
10:51 L3Harris Technologies delivers new advanced autonomous vehicle capability to UK’s Defence Science and Technology Laboratory

2019 September 14

15:29 Coast Guard reopens Houston Ship Channel after protest demonstration
13:39 Crondall Energy partners with Pharis Energy on innovative Pilot Field development
12:08 Prysmian's new cable-laying vessel Leonardo da Vinci scheduled for delivery in 2Q 2021
10:32 Woodside invests in emerging technology for seismic data acquisition

2019 September 13

18:06 Sture terminal situation normalised
17:47 Malaysia encourages gender diversity in the maritime industry
17:24 Multipurpose ship of Project MPSV12, Kalas, successfully completed sea trials
17:06 Frontline extends expiry date of first option for two Trafigura Suezmax tankers
16:30 ABP to welcome Royal Navy’s HMS Grimsby into Port of Grimsby
16:25 Wärtsilä Aquarius UV Ballast Water Management System chosen for retrofitting to four Korean vessels
16:05 Multi Modal Rail B.V. (MMR) launches rail service between Rotterdam and Ottmarsheim, France
15:48 ABP and WISTA UK host 'Women in Maritime' reception during LISW
15:09 Shearwater GeoServices awarded large South America survey
14:26 ABB enables emissions-free port stay in Marseille for Corsica Linea ferries
14:09 Start of the project “Dredging the Nieuwe Diep – Port of Den Helder”
13:45 First ever ABB electric propulsion to be installed on board a bulk carrier