• Home
  • Maritime industry news - PortNews
  • Ледокольное НИС Береговой охраны США вернулось в порт приписки после четырехмесячной...
  • 3 декабря 2018 17:44

    Ледокольное НИС Береговой охраны США вернулось в порт приписки после четырехмесячной экспедиции в Арктике

    Экипаж судна Береговой охраны США (USCG) Cutter Healy 30 ноября 2018 года вернулся в порт приписки в Сиэтле после 129-дневных летних океанографических исследований в Арктике. Как говорится в сообщении USCG, экипаж судна выполнил три исследовательские задачи совместно с Национальным научным фондом (NSF), Национальным управлением океанических и атмосферных исследований (NOAA) и Управлением морских исследований ВМФ США (ONR), проводя физические и биологические исследования в Северном Ледовитом океане.

    На первом этапе судно участвовало в проекте при финансовой поддержке NOAA по исследованию изменяющейся биологической картины в Арктике, наряду с изучением физической океанографии и морских течений как в Чукотском море, так и в море Бофорта. Результаты этой экспедиции помогут ученым в изучении биологических условий в Арктическом регионе.

    Вторая выполненная задача при поддержке Управления военно-морских исследований была частью более крупной многолетней программы изучения Арктики. Эта работа была нацелена на изучение влияния притока воды и изменений поверхностно-активных сил на стратификацию океана и морского льда в море Бофорта. Экипаж Healy разместил на льдинах специальное оборудование и закрепил на дне точечные причалы, которые останутся в Арктике до следующего года.

    Последняя миссия НИС Cutter Healy, профинансированная Национальным научным фондом США, была направлена на понимание последствий притока воды в Тихий и Атлантический океаны и связанного с этим пограничного течения в арктической экосистеме. В рамках многолетней работы собираются замеры с подводных причалов, установленных на склоне подводной долины Барроу, а также данные, собранные бортовым научным оборудованием Cutter Healy.

    Судно Cutter Healy является первым в США высокоширотным научно-исследовательским судном и единственным военным надводным судном ВМФ США, которое способно выполнять задачи в покрытых льдами водах Арктики. В дополнение к научно-исследовательским операциям, судно способно проводить ряд операций береговой охраны: поиск и спасение людей, сопровождение судов, охрана окружающей среды и обеспечение соблюдения законов и соглашений в полярных регионах. Судно обеспечивает доступ и присутствие по всему Арктическому региону для охраны морских границ и морского хозяйства США.

    Длина судна – 128 м, водоизмещение – более 16 тыс. тонн, экипаж – 87 человек. Cutter Healy было введено в эксплуатацию 18 лет назад и в настоящее время является самым большим кораблем в составе флота Береговой охраны США и одним из двух действующих ледокольных судов в американском флоте. Второе судно, единственный в составе флота тяжелый ледокол Cutter Polar Star с портом приписки Сиэтл, был введен в эксплуатацию еще в 1976 году. Недавно Polar Star отправилось в четырехмесячную антарктическую экспедицию для поддержки операции в рамках межведомственной Антарктической программы США (Deep Freeze-2019), координируемой Национальным научным фондом США.

    С 1965 года Береговая охрана США является единственным поставщиком услуг по ледокольным проводкам судов страны и имеет планы пополнить свой ледокольный флот шестью новыми судами класса Polar Security Cutter для обеспечения постоянного присутствия и доступа к полярным регионам.

    Береговая охрана США является одним из пяти подразделений вооруженных сил США и единственной военной организацией в рамках Министерства внутренней безопасности. С 1790 Береговая охрана осуществляет охрану морских интересов страны и обеспечивает охрану окружающей среды, следит за выполнением федерального законодательства и обеспечения безопасности плавания судов в водах открытого моря и на внутренних водных путях США.




2024 April 24

10:40 DEME and Jan De Nul build the foundation for an energy island on behalf of Elia Transmission
10:08 Salzgitter AG and Uniper SE sign pre-contract for the supply and purchase of green hydrogen
09:18 Norwegian Cruise Line and Fincantieri float out the first ship of the extended Prima Plus Сlass

2024 April 23

18:02 SFL acquires two LNG dual-fuel chemical carriers in combination with long term employment
17:31 Pioneering Spirit completes its first pipeline pull-ins in Kalsto, Norway
17:04 Valenciaport admits the four bids for the construction of the North Terminal
16:54 Vancouver welcomes its first resident battery electric tugs
16:24 Shanghai Port and Lianyungang Port strengthen partnership
15:44 WinGD to debut short-stroke engine design after successful shop test
15:24 Overseas Shipholding Group awarded federal grant to design marine transport for liquified CO2 captured by Florida’s largest emitters
14:53 H2Carrier to establish Norway's first integrated PtX and wind power project
14:23 IBIA and BIMCO sign collaboration deal
13:52 Container ship Xin Xin Shan arrested in Singapore
13:22 MOL to merge its subsidiaries in the Philippines
12:53 Haiti fuel terminal operations halted as gangs seize trucks
12:30 HHLA acquires interest in Austrian intermodal service provider Roland
11:42 South Korean yards built 500 LNG carriers for export in 30 years
11:19 Wartsila to provide a range of solutions for the six PCTCs being built for Sallaum Lines
10:36 Thecla Bodewes Shipyards successfully launches 'Vertom Anette’ for Vertom Group
10:12 Carras Aquataurus becomes world’s first vessel to earn ABS Biofuel-1 notation

2024 April 22

18:10 Cosco Shipping and Shenzhen port partner for automobile exports
17:42 SBM Offshore signs a US$250 million short-term corporate facility
17:06 MSC Group, MSC Foundation and Mercy Ships to build a hospital ship
16:45 Port of Valencia container volumes up to 459,749 TEUs in March 2024
16:13 TotalEnergies launches the Marsa LNG project and deploys its multi-energy strategy in the Sultanate of Oman
15:24 ABS and DOE sign MOU to collaborate on clean energy development and maritime decarbonization research
14:51 MOL becomes first Japanese operator to commercially install onboard CO2 capture system
14:24 Wartsila receives contracts to supply cargo handling and fuel gas supply systems for three new VLECs
13:54 Yang Ming revamp Far East-East Coast of South America Service
13:24 Cunard officially welcomes new ship Queen Anne with ceremony at Fincantieri shipyard
12:01 Value Maritime and MOL sign contract to supply an Exhaust Gas Cleaning System for an LR1 Product Tanker
11:43 Diamond Line enhances its NET2 service
11:24 Kotug International selected EST-Floattech for the containerized battery system for world’s first fully electric pusherboat
10:51 Torqeedo to integrate ocean plastics into its pioneering products

2024 April 21

15:07 Steerprop selected to supply main propulsion and tunnel thrusters for CCG's multi-purpose vessels program
13:51 First of its kind TRAktor V3900-DF launched at Uzmar Shipyard
12:37 ABS and DOE sign MOU to collaborate on clean energy development and maritime decarbonization research
11:25 SCHOTTEL to equip four new compact Damen ASD tugs with SRP 270 RudderPropellers
09:57 Hanwha Ocean expands offshore construction presence

2024 April 20

15:02 European ports contend with slow economic growth, geopolitical impact
13:43 AD Ports Group signs strategic agreement with ADNOC distribution for marine lubricants supply
12:17 Stena Bulk completes sale of Stena Blue Sky
10:05 Newbuild ocean tug bolsters growing LNG bunker fleet

2024 April 19

18:02 CMA CGM to strengthen and reshuffle its SEAS1 & SEAS2 services connecting Asia and East Coast South America
17:25 OOCL upgrades Transpacific Latin Atlantic 1/ 2 (TLA1/ 2) service
16:45 The world's two largest hydrogen ships are to be built in Norway
16:15 KEYS Azalea completes first ship-to-ship LNG bunkering in Western Japan
15:40 Port Houston surpasses 1mln TEU mark in Q1 2024
15:29 World's first ammonia dual-fuel Aframaxes to be developed by MISC
14:55 Port of Rotterdam total cargo throughput up 2.0% to 3.3 million TEUs in Q1 2024
14:06 DNV awards certificates for Fortescue’s dual-fuelled ammonia-powered vessel
13:44 Imoto Lines and Marindows launch next-generation zero-emission container ship project
12:41 The Port of Los Angeles and the Port of Long Beach complete a comprehensive Green and Digital Shipping Corridor study
12:20 Ulsan Port Authority signs MOU with Pacific Environment to decarbonize shipping ports in Singapore
11:50 Cavotec signs USD 5 million shore power order with global shipping company
11:22 Rio Tinto selects Alfa Laval OceanGlide fluidic air lubrication with a focus on advancing efficient shipping and reducing emissions
10:45 Steerprop selected to supply main propulsion and tunnel thrusters for Canadian Coast Guard multi-purpose vessels program
10:14 ST Engineering AirX and Bureau Veritas sign cooperation agreement to advance Wing-in-Ground technology
09:38 Solar panels at the Port of Valencia will generate 22% of the energy it consumes

2024 April 18

18:02 DEME wins cable installation contracts from Prysmian for IJmuiden Ver Alpha and Nederwiek 1 offshore grid systems
17:31 RINA awarded contract for Carnival Cruise Line 4th and 5th Excel-class ships
17:18 Cepsa and Evos join up for green methanol storage in Spain and the Netherlands
16:48 ClassNK commences joint research project with JAXA on material compatibility evaluation methods for liquefied oxygen
16:24 Panama Canal announces new measures regarding number of transits and maximum draft
15:50 Kongsberg Maritime secures contract to supply propeller systems to Damen Naval for four Anti-Submarine Warfare frigates
15:24 LR to class Torghatten Nord’s hydrogen-powered ferry duo for Arctic sailings
14:04 CMA CGM sells part of the foreign activities of Bolloré Logistics to the Balguerie Group
13:40 Methanol Institute and SEA-LNG unite against EU trade barriers to biomethane and biomethanol fuels
13:23 DP World launches a new Air Tracking feature to its SeaRates platform
12:31 Port of Los Angeles container volume increases 19% to 743,417 TEU in March 2024