• Home
  • News
  • В восточной части Финского залива наблюдается сплошной лед толщиной 10-20 см
  • 20 января 2016 11:13

    В восточной части Финского залива наблюдается сплошной лед толщиной 10-20 см

    На всей акватории восточной части Финского залива до буя № 2 Большого Корабельного фарватера наблюдается сплошной лед с трещинами, толщиной 10-20 см. По данным Штаба ледовых операций восточной части Финского залива, в Невской губе - сплошной лед, толщина льда составляет 15-30 см. Наблюдается его интенсивное образование. От буя № 4 до приёмного буя обширные ледяные поля толщиной до 10 см. От приёмного буя до С-1: сплошной лед толщиной 10–15 см, буи-23/24 – 132 пикет – сплошной лед, канал стоит, толщина льда 20-30 см. 

    На подходах к порту Приморск - лед 10 см. На акватории порта лед 10 баллов толщиной до 25 см. Канал стоит. Канал проходимый.

    В Усть-Луге в районе речного рейда забереги лед 10-15 см. В морском порту и у причалов молодой лед 3-5 см.

    На подходах к порту Высоцк от о. Нерва до о. Вихревой – сплошной лед 10-15 см. Канал Высоцк-Выборг – сплошной лед толщиной 15-25 см, Сайменский канал – сплошной лед, припай толщиной 20-30 см, Бьеркезунд пролив – сплошной лед 15-25 см. Идет интенсивное ледообразование и нарастание льда.

    С начала навигации осуществлена ледокольная проводка 144 судов. За последние сутки проведено 16 судов.

    В настоящее время на Санкт-Петербургском канале работают три ледокола («Семен Дежнев», «Капитан Сорокин», «Иван Крузенштерн»), в порту Приморск - ледокол «Юрий Лисянский», в портах Выборг и Высоцк 2 ледокола («Капитан М. Измайлов», «Кару»).Готовы к работе и находятся в эксплуатационном резерве три ледокола («Мудьюг», «Ермак», «Капитан Николаев»).

    Остальные ледоколы («Санкт-Петербург», «Владивосток», «Мурманск», «Капитан Зарубин»), по данным Штаба ледовых операций, находятся в процессе восстановления технической готовности. Ледокол «Капитан Плахин» имеет ограничение мощности главных двигателей 73%.

    С 13 января 2016 году в Большом порту Санкт-Петербург и Пассажирском порту Санкт-Петербург введены ледовые ограничения: барже-буксирные составы - не допускаются к плаванию во льдах; суда без ледовых усилений – допускаются к плаванию во льдах только под проводкой ледокола; суда с ледовыми усилениями (с ледовым классом) Ice1 и выше – допускаются к плаванию во льдах самостоятельно по разрешению и рекомендациям ледокола или под проводкой ледокола. 

    С 27 января 2016 года (при достижении толщины льда 15-30 см) на акватории Большого порта Санкт-Петербург и на подходах к нему, а также в Пассажирском порту Санкт-Петербург вводятся следующие ограничения по режиму ледового плавания: барже-буксирные составы и суда без ледовых усилений - не допускаются к плаванию во льдах; суда с ледовым усилением (ледовым классом) Ice1 – допускаются к плаванию во льдах только под проводкой ледокола; суда с ледовыми усилениями (с ледовым классом) Ice2 и выше – допускаются к плаванию во льдах самостоятельно по разрешению и рекомендациям ледокола или под проводкой ледокола.

    С 00:00 мск 17 января 2016 года установлены следующие ограничения по режиму ледового плавания в порту Приморск: суда без ледовых усилением – допускаются к плаванию во льдах только под проводкой ледоколов, суда с ледовым усилением (ледовым классом Ice 1 и выше) - допускаются к плаванию во льдах самостоятельно по разрешению и рекомендациям ледокола или под проводкой ледокола.

    С 00:00 мск 25 января 2016 года (при достижении толщины льда 15-30 см) вводятся новые ограничения по режиму ледового плавания в порут Приморск: суда без ледовых усилений не допускаются к плаванию во льдах; суда с ледовым усилением (ледовым классом) Ice 1 допускаются к плаванию во льдах только под проводкой ледокола; суда с ледовым усилением (ледовым классом) Ice 2 и выше допускаются к плаванию во льдах самостоятельно по разрешению и рекомендациям ледокола или под проводкой ледокола.

    В портах Выборг и Высоцк с 00:00 мск 26 января 2016 года (при достижении толщины льда 15-30 см) вводятся следующие ограничения по режиму ледового плавания: не допускаются к плаванию барже-буксирные составы и суда без ледовых усилений (без ледового класса); допускаются к плаванию во льдах - суда категории Ice 1 только под проводкой ледоколов; допускаются к плаванию во льдах под - суда категории Ice2 и выше под проводкой ледоколов или самостоятельно.

    С 00.00 20 января 2016 года на акватории порта Усть-Луга и на подходах к нему при достижении толщины сплошного ледяного покрова 10-15 см устанавливаются следующие ограничения по режиму ледового плавания: не допускаются к плаванию во льдах - барже-буксирные составы; допускаются к плаванию во льдах - суда без ледовых усилений; только под проводкой ледоколов (без ледового класса); допускаются к плаванию во льдах под суда категории Ice1 и выше проводкой ледоколов или самостоятельно.


2023 September 28

18:07 ABS, Crowley agree to jointly explore advance augmented reality technology for maritime
17:44 Saudi EXIM Bank and Trafigura sign credit facility agreement
17:41 FESCO increased cargo transportation between Commercial Port of Vladivostok and Petropavlovsk-Kamchatsky by 6% YTD
17:13 Samskip and Boluda Lines join forces to launch new Spain-Ireland-UK service
17:00 Sakhalin-2 is ready to become a centre of competence for integrated field development
16:12 China ports container volume rises 4.8% from January to August 2023
16:06 Andrey Kostin asked RF Minister of Finance to “plug old financial holes” in USC
15:44 WinGD wins first approval in principle for ammonia two-stroke engine
15:23 Vopak repurposes existing infrastructure to support energy transition in California
14:53 VSE Corporation announces mutual agreement to terminate the sale of the VSE Federal and Defense segment to Bernhard Capital Partners
14:25 Sakhalin Energy enters into tripartite safety and security agreement
14:03 New Ro-Ro Vessel arrives at Shuwaikh Port following launch of Ro-Ro shipping service from Khalifa Port
13:56 CMA CGM orders eight methanol-fuelled containerships at Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding
13:32 China Classification Society issues the first factory approval certificate for the marine methanol dual-fuel boilers
13:12 LR approves first methanol fuel cell system to be installed on an Italian yacht
12:55 Key focus of Day 1 of Global Fishery Forum & Seafood Expo Russia was on promotion of Russian products to various markets
12:41 Fincantieri delivers the third PPA “Raimondo Montecuccoli” in Muggiano
12:13 Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding signs a contract for the construction of eight methanol-powered 9,200 TEU containerships
11:23 CHIMBUSCO introduces two new marine methanol fuel bunkering group standards with completion of China’s first green methanol refueling technology chain
11:22 Glavgosexpertiza approves Phase 1 of infrastructure facilities reconstruction in Sakhalin based port of Korsakov
10:43 Brunvoll picks Leclanche to provide battery storage system for Norwegian ferry
10:29 Diana Shipping announces the order of two 81,200 dwt methanol dual fuel Kamsarmax dry bulk vessels
10:08 Additional RUB 3.6 billion to be allocated for development of railway approaches to Azov and Baltic Sea ports
09:55 Baltic Hub handled its 20-millionth container
09:24 Two logistics complexes to appear in Chukotka based anchor towns of NSR by 2028

2023 September 27

18:06 Mawani wins two awards at LTA 2023
17:57 Russia expanded fish exports geography to 80 countries this year
17:43 HAROPA PORT to create a new multimodal platform, 40 km from Paris
17:33 Russian Maritime Register of Shipping shares its business agenda at NEVA-2023
17:26 174 export terminals to focus on converting hydrogen into ammonia by 2035 - Rystad Energy
17:12 Sener develops the conceptual and basic engineering of two vessels with carbon capture systems for Grona Shipping
16:45 Maritime Partners acquires U.S. Marine Management from Maersk Line
16:24 Additional $8 billion to $28 billion to be required annually to decarbonize ships by 2050: UNCTAD report
15:39 QatarEnergy signs new LNG ship-building agreement valued at QR14.2 billion with HD Hyundai Heavy Industries
15:39 Amur Shipyard launches two small missile ships of Project 22800, Rzhev and Udomlya
14:45 Value Maritime сompletes first filtree system installation in China for Ardmore Shipping
14:13 GTT receives an order from Jiangnan Shipyard for the tank design of two new LNG сarriers
13:13 GTLK: fully operational ship repair complex in Murmansk Region to dock 90 ships per year
12:41 ABS grants AiP to Samsung Heavy Industries for cyber resilience
12:24 ​Argeo and Shearwater form strategic alliance to transform subsea and ocean bottom seismic markets
11:41 ABS and AL Group to study Ultramax bulker methanol fuel conversion
11:38 Investments in Rosmorport’s ship repair base in the port of Ust-Luga is estimated at RUB 4 billion
11:05 Equinor and OMV agree new long-term gas sales agreement
10:55 PortNews Media Group welcomes to visit its stand at VI Global fishery forum & seafood expo Russia
10:40 Enova provides NOK 709 million in support for emission-free maritime transport
10:09 Galp takes final investment decision on green hydrogen and HVO/SAF projects
09:36 Ship repair companies are ready to unite in an association
09:21 Rohe Solutions first in Finland to start liquefying biogas at the Hamina LNG Terminal
08:58 Panama Canal adjusts Fresh Water Surcharge

2023 September 26

18:07 Fincantieri signs a EUR 800 million facility agreement
17:53 Shortage of sea transport vessels in Russia estimated at over 400 units
17:36 MV Ballard becomes first Klaveness Combination Carriers vessel equipped with Silverstream Technologies air lubrication system
17:16 Shell completes Gibraltar's first cruise ship LNG bunkering
17:09 Okskaya Sudoverf shipyard launches second bilge water removing ship of project RST38 for Rosmorport
16:45 Port of Kiel opens two shore power facilities at the Ostuferhafen
16:28 Scandlines Germany officially receives the first intermediate ROV class certificate without the presence of conventional divers
16:07 Murmansk Commercial Seaport handled 1 million tonnes of coastwise cargo year-to-date
15:40 HMM introduces direct service between Korea and Indonesia
15:24 MOL and Idemitsu to launch demonstration test on recycling of marine plastic waste
14:32 Crowley Engineering Services wins design, production contracts for Crescent Towing
14:14 Admiral Makarov SUMIS to install simulator for training specialists of maritime autonomous surface ships navigation
13:42 Bunker One and Acelen launch bunkering operations outside the Port of Itaqui, Brazil
13:11 Port Houston container volume down 20% in August 2023
12:55 RZD and FESCO achieved record high daily result having dispatched 1.3 thousand TEU in 10 container trains from Commercial Port of Vladivostok
12:41 JSE, “K”Line, MOL and NYK partner to establish global liquefied hydrogen supply chain
12:21 MarineMax to expand superyacht services in Greece
11:40 Light Structures teams up with DNV to deliver structural integrity and digital twin services
11:27 2nd Ship Repair, Modernization and Components Conference opened in Saint-Petersburg
11:10 Wind-propulsion installations poised to surpass 50 mark in early 2024
11:01 Aktau Sea Commercial Port (Kazakhstan) obtains status of internationally important port