• 3 мая 2017 17:28

    Через новые шлюзы Панамского канала прошло самое большое судно типоразмера Neopanamax (фото)

    Через новые шлюзы расширенного Панамского канал 2 мая 2017 года выполнило транзит самое большое судно типоразмера Neopanamax COSCO Development. Это первое судно такого размера и грузоподъемности воспользовавшееся каналом, после открытия новой ветки шлюзов в июне 2016 года, сообщает пресс-служба администрации Панамского канала (ACP).

    Контейнеровоз вместимостью 13,092 тыс. TEUs имеет в длину 366 м и в ширину 48,2 м. Судно следует из Азии к восточному побережью США, где оно зайдет в несколько портов на следующей неделе.‎ Физический размер судна эквивалентен длине одной Эйфелевой башни или восьми Статуям свободы.‎

    Контейнеровоз был размещен объединением линейных операторов OCEAN Alliance на еженедельном южноатлантическом экспресс-сервисе SAX, соединяющий порты в Азии с портами на восточном побережье США (через Панамский канал). На сервисе также эксплуатируются 11 судов размерами от 11 тыс. до 13 тыс. TEUs. Напомним, в состав OCEAN Alliance входят China COSCO Shipping, Orient Overseas Container Lines (OOCL), CMA CGM Group и Evergreen.‎

    В администрации Панамского канала отмечают, что с момента открытия новых шлюзов количество транзитов судов этого типоразмера неуклонно растет. До настоящего времени через эту судоходную артерию прошли свыше 1,2 тыс. судов типоразмера Neopanamax, или в среднем 5,9 судов в день, что превышает прогнозы на первый год после открытия расширенного канала. В общей сложности 15 новых океанских линий решили воспользоваться этим маршрутом.‎

    Около 43% всех судов, проходящих через новые шлюзы канала, составляют контейнеровозы. За ними следуют танкеры для перевозки СУГ и СПГ (29,1% и 8,3%, соответственно). Остальные почти 20% приходится на сегмент сухогрузов, танкеры-продуктовозы и океанские автовозы.‎

    Проект расширения Панамского канала, реализация которого началась в 2007 году, включал строительство нового третьего комплекса шлюзов на входах в канал со стороны Атлантического и Тихого океанов, проведение дноуглубительных работ для строительства второй ветки вдоль канала. Новые шлюзы гораздо шире и глубже, чем действующие (54,8 м, 18,2 м против 33,5 м и 12,8 м). Теперь через расширенный канал смогут проходит суда длиной до 366 м, шириной 49 м и осадкой 15,2 м. Официальное открытие Панамского канала состоялось 26 июня 2016 года и частью этой церемонию стало прохождение через новые шлюзы в тестовом режиме судна COSCO Shipping Panama типоразмера NeoPanamax.

    Администрация Панамского канала (ACP) является независимым, автономным учреждением правительства Панамы. Компания отвечает за управление, эксплуатацию и техническое обслуживание Панамского канала после того, как США 16 лет назад официально передали управление каналом Панаме. Деятельность ACP базируется на внутреннем уставе и положениях, утвержденным Советом директоров ACP.






2020 September 21

10:39 Remote audits discussed to avoid further disruption to audit schedule
10:02 Philippine Ports Authority launches COVID-19 contact tracing system for all port users, community
09:41 Oil prices are slightly up
09:23 MABUX: Bunker market this morning, Sep 21
09:08 Baltic Dry Index as of September 18

2020 September 20

16:27 Innovative vacuum cleaner removes plastic from nature reserve in the port of Antwerp
15:33 Master and chief engineer plead guilty in MV Funing case
14:07 World’s largest LNG bunkering vessel arrives in Rotterdam
12:38 Austal Australia delivers 7th GCPB
11:14 ABS to class another four VLEC for Zhejiang Satellite Petrochemical
10:49 MBZ and Boluda Towage Europe ink the 5-year concession agreement for providing sustainable towage service in the Port of Zeebrugge

2020 September 19

15:04 Vroon to recycle three PSVs
14:11 Limited openings at Erasmus Bridge for tall vessels
13:46 The construction of Finnnline's second hybrid ro-ro vessel started
12:33 USCG offloads estimated $216 million of cocaine, marijuana at Port Everglades
11:17 New Maritime Minister visits Port of Southampton

2020 September 18

18:53 Russian ports switch to unified digital platform for daily scheduling of vessels layout and traffic
18:17 KR issues world’s first cyber security class notation to HHI for very large LPG carriers
17:59 Rosmorport takes part in TRANSTEC International Transport Corridors Forum
17:37 Land purchase in Saint Petersburg: new service center for SCHOTTEL in Russia
17:26 Start-ups invited to enter competition to win £75,000 grant to develop innovate port technology
17:11 New high-speed passenger ship put into operation in Yamal-Nenets Autonomous District
17:06 SEACOR Marine forms new Sustainability Council to lead enhanced ESG program
16:51 District awards $15.4 million contract to dredge Freeport Lower Stauffer Reach channel
16:48 DP World and Dubai Customs to assess opportunities to develop trade links between UAE and Israel
16:30 Gazprom Nedra and Marine Rescue Service test SeaDrone MG in Arctic conditions
16:09 SG-STAR Fund: First global tripartite initiative to support countries for crew change
16:02 IUMI raises concerns over increased accumulation risk for yachts and inland vessels
15:43 USCG releases new plan to protect global maritime security
15:08 CMA CGM informs of revised port charges in Ghana
14:51 Bunker prices are stable at the Port of Saint-Petersburg, Russia (graph)
14:24 Goods traffic between North Sea Port and hinterland by inland waterways continues to increase
14:07 Vostochny Port installs four more dust capturing units
13:10 Last jackets to leave Dubai and head for the Moray East offshore wind farm
12:53 Admiralteiskie Verfi shipyard starts assembling major equipment on two trawlers for RFC
12:22 Reconstruction of Klaipeda Seaport breakwaters to increase competitiveness of economy in Lithuania
12:01 Kalmar to support DP World’s continuing expansion at Caucedo with new terminal tractors and empty container handlers
11:03 Naming ceremony held for Japan’s first LNG bunkering vessel
10:48 BIMCO introduces new PIs and KPIs to help improve performance
10:16 ECSA publishes study on implications of EU ETS for shipping
10:10 Keel laying of Tallink’s newest vessel MyStar takes place in Rauma shipyard, Finland
09:54 Port of Oakland import volume up for third straight month
09:51 MABUX: Bunker market this morning, Sept 16
09:47 Tallink Grupp’s vessel Baltic Queen arrives in Riga for the first time
09:23 Oil prices rise after a recent decrease
09:09 Baltic Dry Index as of September 17

2020 September 17

18:05 Digital Twin Ready certification awarded to Furuno
17:54 Damen launches Marine Aggregate Dredger for Hanson
17:52 Verifavia launches industry’s first “3-Way Plug & Play” dashboard
17:41 Nord Star officially listed as first resident of RF Arctic Zone
17:30 ITF and IMEC contribute US$500,000 to the Singapore Shipping Tripartite Alliance Resilience
17:06 Azerbaijan State Marine Academy offers skills development and advanced training courses for ASCO employees
16:43 Ship banned in Australia for AUD $118,000 in unpaid crew wages
16:15 COVID-19 is negatively impacting the offshore energy insurance sector, but market is beginning to harden, says IUMI
16:00 Gasum secures contract with Celsa Armeringsstål AS including LNG deliveries and new terminal
15:42 Diana Shipping announces the sale of a Panamax dry bulk vessel
15:28 FESCO launches regular intermodal service for seafood delivery from Far East to China
15:18 MABUX releases Bunker Weekly Overview
15:09 IMO-Singapore webinar charts ways forward for decarbonisation of shipping
14:15 Bollinger awarded contract for state-of-the-art floating dry dock for the US new Columbia Class ballistic missile submarine