• 17 апреля 2018 12:57

    В портах Приморского края необходимо расширение номенклатуры грузов – Юрий Трутнев

    О необходимости расширения номенклатуры грузов в портах Приморского края говорилось в ходе совещания по вопросу развития инфраструктуры международного транспортного коридора «Приморье-2» и перспективах развития портовой инфраструктуры в крае, которое провел во Владивостоке заместитель председателя правительства РФ – полномочный представитель президента РФ в ДФО Юрий Трутнев 17 апреля 2018 года. Об этом сообщает пресс-служба краевой администрации.

    Как подчеркнул участвовавший в совещании губернатор Приморского края Андрей Тарасенко, краю сегодня необходимы рыбные порты, а не только угольные, акцентировал Андрей Тарасенко.

    «Нам нужны контейнерные, нефтеперегрузочные, рыбные порты. У нас сейчас проблема, что рыбные порты отсутствуют – они получили общую лицензию и забыли слово «рыбные», хотя такие названия носят. Федеральные органы эти вопросы не регулируют», – обозначил проблему глава региона.

    Юрий Трутнев подчеркнул, необходимо «подумать о расширении номенклатуры грузов, посмотреть систему преференций, которые поддерживают перевозки».

    Тарасенко в свою очередь добавил, что в течение нескольких месяцев будет разработана стратегия развития портовой деятельности на территории Приморского края до 2030 года.

    В ходе совещания отмечалось также, что все портовое хозяйство Приморья должно быть проанализировано с точки зрения инвестиционной привлекательности. По словам Трутнева, береговая линия края открывает широкие возможности, но необходимо исходить из провозных возможностей железной дороги, наличия дорожной инфраструктуры, интересов жителей и инвесторов.

    В ходе осмотра объектов международного транспортного коридора «Приморье-2», в частности, МАПП Краскино, ЖДПП Махалино, портов Посьет, Зарубино и Славянка полпред президента подчеркнул, что развитие логистических возможностей Приморья может стать одним из знаковых этапов развития края в будущем.

    В то же время Трутнев отметил ряд «не оптимистичных моментов».
     
    «Во-первых, не простроено зонирование. Порты, как мы вот уже по Находке читаем, к сожалению, иногда создают целый ряд неудобств местным жителям. Значит, кто-то вовремя об этом не подумал. Второе – нет подтверждённых программ развития. Вроде порт есть, инвесторы есть, но, когда начинаешь задавать вопрос: а где закреплены инвестиции, когда инвестор взял на себя обязательства, то сталкиваешься с тем что, например, инвестор получил данный участок в 2010 году, в 2013 должен был начать строить, сегодня 2018 год, а никто ничего не начинал. Поэтому, я уверен в том, что портовое хозяйство все в Приморье надо простраивать», – подчеркнул полпред президента.


2020 September 19

15:04 Vroon to recycle three PSVs
14:11 Limited openings at Erasmus Bridge for tall vessels
13:46 The construction of Finnnline's second hybrid ro-ro vessel started
12:33 USCG offloads estimated $216 million of cocaine, marijuana at Port Everglades
11:17 New Maritime Minister visits Port of Southampton

2020 September 18

18:53 Russian ports switch to unified digital platform for daily scheduling of vessels layout and traffic
18:17 KR issues world’s first cyber security class notation to HHI for very large LPG carriers
17:59 Rosmorport takes part in TRANSTEC International Transport Corridors Forum
17:37 Land purchase in Saint Petersburg: new service center for SCHOTTEL in Russia
17:26 Start-ups invited to enter competition to win £75,000 grant to develop innovate port technology
17:11 New high-speed passenger ship put into operation in Yamal-Nenets Autonomous District
17:06 SEACOR Marine forms new Sustainability Council to lead enhanced ESG program
16:51 District awards $15.4 million contract to dredge Freeport Lower Stauffer Reach channel
16:48 DP World and Dubai Customs to assess opportunities to develop trade links between UAE and Israel
16:30 Gazprom Nedra and Marine Rescue Service test SeaDrone MG in Arctic conditions
16:09 SG-STAR Fund: First global tripartite initiative to support countries for crew change
16:02 IUMI raises concerns over increased accumulation risk for yachts and inland vessels
15:43 USCG releases new plan to protect global maritime security
15:08 CMA CGM informs of revised port charges in Ghana
14:51 Bunker prices are stable at the Port of Saint-Petersburg, Russia (graph)
14:24 Goods traffic between North Sea Port and hinterland by inland waterways continues to increase
14:07 Vostochny Port installs four more dust capturing units
13:10 Last jackets to leave Dubai and head for the Moray East offshore wind farm
12:53 Admiralteiskie Verfi shipyard starts assembling major equipment on two trawlers for RFC
12:22 Reconstruction of Klaipeda Seaport breakwaters to increase competitiveness of economy in Lithuania
12:01 Kalmar to support DP World’s continuing expansion at Caucedo with new terminal tractors and empty container handlers
11:03 Naming ceremony held for Japan’s first LNG bunkering vessel
10:48 BIMCO introduces new PIs and KPIs to help improve performance
10:16 ECSA publishes study on implications of EU ETS for shipping
10:10 Keel laying of Tallink’s newest vessel MyStar takes place in Rauma shipyard, Finland
09:54 Port of Oakland import volume up for third straight month
09:51 MABUX: Bunker market this morning, Sept 16
09:47 Tallink Grupp’s vessel Baltic Queen arrives in Riga for the first time
09:23 Oil prices rise after a recent decrease
09:09 Baltic Dry Index as of September 17

2020 September 17

18:05 Digital Twin Ready certification awarded to Furuno
17:54 Damen launches Marine Aggregate Dredger for Hanson
17:52 Verifavia launches industry’s first “3-Way Plug & Play” dashboard
17:41 Nord Star officially listed as first resident of RF Arctic Zone
17:30 ITF and IMEC contribute US$500,000 to the Singapore Shipping Tripartite Alliance Resilience
17:06 Azerbaijan State Marine Academy offers skills development and advanced training courses for ASCO employees
16:43 Ship banned in Australia for AUD $118,000 in unpaid crew wages
16:15 COVID-19 is negatively impacting the offshore energy insurance sector, but market is beginning to harden, says IUMI
16:00 Gasum secures contract with Celsa Armeringsstål AS including LNG deliveries and new terminal
15:42 Diana Shipping announces the sale of a Panamax dry bulk vessel
15:28 FESCO launches regular intermodal service for seafood delivery from Far East to China
15:18 MABUX releases Bunker Weekly Overview
15:09 IMO-Singapore webinar charts ways forward for decarbonisation of shipping
14:15 Bollinger awarded contract for state-of-the-art floating dry dock for the US new Columbia Class ballistic missile submarine
13:56 Bunker prices are going down in the Far East ports of Russia (graph)
13:32 LR accepted by MarinTrust as a new registered Certification Body
13:10 Rosmorport announces expansion of Onega seaport limits
12:33 Lead nuclear-powered icebreaker of Project 22220, Arktika, leaves for Murmansk on September 22
12:01 Konecranes wins order for two more mobile harbor cranes from ZHD Stevedores in the Netherlands
11:30 Abu Dhabi Ports’ Smart Container Initiative to cut emissions by half
11:05 New rail link opens between Oslo and the Port of Gothenburg
10:54 CMA CGM announces FAK rates from Pakistan to North Europe, North Africa and Mediterranean
10:52 Fleet of Rosmorport’s Astrakhan Branch expanded with Nerpa aerosleigh
10:29 Rosmorport signs contract with Marine Rescue Service for reconstruction of Vanino-Kholmsk ferry crossing
10:04 Powers of Konstantin Palnikov as RS General Director extended from October 2020