• Home
  • News
  • На участке между шлюзами № 7 и № 8 Канала имени Москвы на месяц приостановлено...
  • 13 мая 2020 19:22

    На участке между шлюзами № 7 и № 8 Канала имени Москвы на месяц приостановлено судоходство


    Росморречфлот ведет работу по включению в комплексный план развития магистральной  инфраструктуры проекта реконструкции судоходного канала № 294 между шлюзами № 7 и № 8, чтобы обеспечить бесперебойное движение судов на «Канале имени Москвы». Об этом в ходе вебинара «Ожидает ли  перевозки грузов по рекам судьба гужевого транспорта?», организованного ИАА «ПортНьюс», сообщил заместитель руководителя Росморречфлота Константин Анисимов.

    По его словам, на этом межшлюзовом канале весной 2020 года в ходе испытаний после проведенных в 2019 году восстановительных работ началась фильтрация воды через дамбу откосов канала. В связи с повышенной фильтрацией воды движение судов 8 мая 2020 года было приостановлено до 8 июня 2020 года, вода сброшена и начались работы по устранению протечки.

    «Этот участок мы официально закрыли на месяц для проведения работ. Сейчас мы решаем задачу, как максимально быстро отремонтировать этот участок ВВП» - сказал Константин Анисимов.

    Для того чтобы навсегда решить эту задачу, Росморречфлот ведет работы по включению проекта его реконструкции в комплексный план развития магистральной  инфраструктуры.

    «Планируется в течение 2020 года провести проектирование и в 2021- 2022 году в межнавигационный период провести реконструкции этого участка канала.  Пока в данный момент мы делаем восстановительный ремонт».

    Напомним, что в январе 2019 года в районе Волоколамского транспортного узла, который включает в себя судоходный канал № 294 между шлюзами № 7 и № 8, произошла авария в связи с размывом участка насыпных сооружений, и автодорожные туннели в напорных дамбах канала. Движение судов на «Канале имени Москвы» между шлюзами №7 и №8 после техногенной аварии возобновилось 16 августа 2019 года.

    В online вебинаре «Ожидает ли перевозки грузов по рекам судьба гужевого транспорта?», организованном ИАА «ПортНьюс», приняли участие более 60 специалистов отрасли. Свои взгляды на данную проблему изложил генеральный директор Морского Инженерного Бюро, профессор, доктор технических наук Геннадий Егоров. В дискуссии приняли участи Алексей Пальгов (ООО «Волготранс»), Владимир Алексеев (Порт Коломна), Игорь Ивашин (ГТЛК), Софья Каткова (Морстройтехнологии), Алексей Таразанов (частная турецкая судоходная компания Marlin Shipmanagement).

    Полная видеозапись вебинара в ближайшее время будет опубликована на сайте ИАА «ПортНьюс».


2021 December 3

18:26 Hydrographic Company set to establish Center of Engineering and Technical Expertise
18:07 ABP Humber complete oil spill incident management exercise
17:52 Wärtsilä OPTI-DP Engagement Tool supporting the marine industry to configure optimised propulsion arrangements for DP vessels
17:45 Ocean Network Express conducts a joint crisis management drill with Seaspan Corporation
17:40 Transport Strategy of Russia until 2030 with forecast until 2035 published on official portal
17:22 MSC adds Hamburg to its feeder service „Baltic Loop 3“
17:02 Vyborg Shipyard launches KMT01 trawler named Kara Sea
16:32 South African minister visits Port of Rotterdam to discuss hydrogen exports
16:05 PD Ports contracts Konecranes to convert four RTGs to electric
15:31 Four Jones Act CTVs built to ABS Class to support U.S. offshore wind development
15:17 ABS, NYK, MTI and WinGD team-up to verify design with modeling and simulation
14:03 Jurong Port joins the Castor Initiative
13:30 ABS awards sustainability notations to two Harvey Gulf vessels
13:04 Kapitan Dranitsyn and Admiral Makarov icebreakers reinforced icebreaker group on NSR
12:57 Royal IHC delivers key components for “R.B. Weeks” to Weeks Marine
12:42 Icebreaker assistance season begins in White Sea waters
12:17 Sailing practice of 2021 on Mir sailing ship successfully completed
11:21 NCSP Group's consolidated revenue for 9M’2021 rose by 9.3%
10:53 Foreign contractors can be involved to build LNG-powered icebreakers for Arctic
10:38 MABUX: Bunker prices may demonstrate multidirectional changes with tendency to grow on Dec 3
10:29 The Korean Register publishes guidance for containers loading on bulk carriers
10:20 MSU-1 to perform reconstruction of Gorodetsky hydrosystem locks
09:57 Annual repair dredging in Gulf of Ob from 2023 estimated at 5 million cbm
09:35 Crude oil prices rise on OPEC+ decision to keep oil output increase in January
09:18 Baltic Dry Index as of December 2

2021 December 2

18:36 NRP buys handysize drybulk carrier
18:06 2M Alliance’s Far East liner service „AE 7/Condor“ calls at Hamburg again
17:54 Icebreaker assistance season starts in Big Port St. Petersburg on December 7
17:36 Vitol is first customer to approve completely digital inspection of cargo tanks
17:15 BIMCO launches new contract for employment of security escort vessels
16:45 GTT will design the tanks of four new LNG carriers ordered by Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering to operate in Arctic waters
16:25 MOL announces delivery of next-generation coal carrier 'EeneX' series
16:05 PSA & ONE launch environmentally friendly barge service at Jurong Island Terminal
15:42 “K” Line conducts trial use of marine biofuel for decarbonization on car carrier
15:38 Wärtsilä wins order to supply cargo handling system for second LNG bunker vessel being built by Fincantieri Bay Shipbuilding
15:23 Verifavia launches industry’s first real-time carbon intensity indicator dashboard
14:55 Two more LK-60 icebreakers needed for regular year-round navigation on Northern Sea Route
14:28 Equinor and SSE reach financial close on the third phase of the world's biggest offshore wind farm
14:04 Nuclear-powered icebreaker Sibir to commence operation in Kara Sea in early January 2022 – Vyacheslav Ruksha
13:42 MABUX: Bunker Weekly Outlook, Week 48, 2021
13:02 European shipowners call for further action in the Gulf of Guinea
12:40 Rolls-Royce to supply eight mtu engines for new Svitzer tugs in Brazil
12:01 Throughput of Azov port in 11M’2021 climbed by 1% YoY
12:00 NORDEN simplifies business unit structure
11:36 Norway’s Eksfin tops NOK 10bn in offshore wind financing as Dogger Bank C reaches financial close
11:34 Annual throughput of Severnaya Zvezda project on Taimyr peninsula to exceed 7 million tonnes from 2026
11:10 MABUX: Uncertainty on Global bunker market to continue on Dec 02
10:00 Digital Twin Conference 2022 to be held virtually on 11-12 May 2022
09:33 Crude oil prices are rising in expectation of OPEC+ meeting
09:19 Baltic Dry Index as of December 1

2021 December 1

19:15 PortNews to hold Ship Repair, Modernization and Components Conference on 20 September 2022 in Saint-Petersburg
18:31 DP World celebrates 2,000 members of the Digital Freight Alliance
18:07 CMA CGM and Shell perform first Bio-LNG bunkering operation in Rotterdam
17:42 8 new fuel-efficient ships to join the X-Press Feeders fleet
17:26 Danish Smyril Lines Cargo starts second service between Iceland, the Faroe Islands and Rotterdam
17:06 Port of Antwerp invests in digitalisation of radar infrastructure
16:47 Western Australia and Port of Rotterdam to collaborate on renewable hydrogen
16:05 IMO moves ahead on GHG emissions, Black Carbon and marine litter
15:50 Diana Shipping announces completion of OceanPal spin-off
15:41 RF Federation Council approves Federal Law on Ratification of Nairobi Convention