• Home
  • News
  • Вебинар «Ловись рыбка большая и маленькая - рыбопромысловые суда XXI века» состоится 22...
  • 15 июля 2020 08:00

    Вебинар «Ловись рыбка большая и маленькая - рыбопромысловые суда XXI века» состоится 22 июля 2020 года

    Партнером вебинара, организованного ИАА «ПортНьюс», выступают Морское Инженерное Бюро и международная выставка «НЕВА»

    Очередной вебинар, организатором которого выступает ИАА «ПортНьюс», будет посвящен рыболовному флоту и состоится в среду 22 июля 2020 года в 12:00 мск.

    Партнером вебинара  «Ловись рыбка большая и маленькая - рыбопромысловые суда XXI века» выступают Морское Инженерное Бюро и международная выставка «НЕВА».

    Генеральный директор Морского Инженерного Бюро, профессор, доктор технических наук Геннадий Егоров предлагает в качестве базиса для дискуссии предстоящего вебинара свой доклад. К обсуждению приглашены исполнительный директор Северо-Западного рыбопромышленного консорциума (СЗРК) Сергей Несветов, генеральный директор ПАО «Выборгский судостроительный завод» Александр Соловьев, заместитель директора по модернизации и развитию флота СЗРК Николай Назаренко, директор Онежского судостроительного завода Владимир Майзус, председатель совета директоров АО «Нордик Инжиниринг» Николай Шабликов, руководитель управления планирования и маркетинга Российского морского регистра судоходства Георгий Бедрик. Ожидается, что присоединяться другие известные специалисты.

    Большие и средние морозильные траулеры нового поколения, к строительству которых приступили в рамках государственной программы «Квоты под киль», существенно отличаются построенных в советское время при близких или меньших размерах более высокой производительностью, современными фабриками и траловым оборудованием, существенно более высоким уровнем автоматизации.

    Безусловно, за эти годы, пока отечественная промышленность не строила промысловых судов, подходы к их проектированию и оснащению изменились - рост производительности при уменьшении размеров.

    Кроме того, часто требования Правил отражают, например, требования международных конвенций, например, СОЛАС, которые не распространяются на рыболовные суда в принципе.

    Современная рыбоперерабатывающая фабрика, расположенная ниже палубы надводного борта, имеет протяженность более 80% длины судна, а длина морозильного трюма 48-55% длины судна, понятно, что обеспечить такое же количество поперечных переборок, как на грузовых судах просто не возможно, причем некоторые из них из-за протяженности фабрики нельзя довести до палубы надводного борта.

    Широко применяются высокопрочные износостойкие стали с пределом текучести 450, 500 МПа. Изменяемая частота электростанции (50/60 Гц). И масса других значимых изменений – от технологий переработки, корпуса и устройств до электрики и жизненных условий для экипажа.

    С условиями участия можно ознакомиться в разделе Анонсы >>>>

    Ранее проведенные вебинары ИАА «ПортНьюс» >>>>




2021 October 16

10:19 Star Pride delivered at the Fincantieri shipyard in Palermo
09:37 Three zero-emission harbour tugs mark Corvus Energy’s 500th project order
08:16 Rolls-Royce launches mtu hydrogen solutions for power generation

2021 October 15

18:27 Sea Machines uses biofuel to power tug Nellie Bly on long-haul autonomous journey
18:07 Dublin Port Company to open €48m Dublin Inland Port
17:53 Danfoss Editron powering the first fast crew supply vessel able to compete with helicopter transfers
17:33 Tsawwassen First Nation and the Vancouver Fraser Port Authority sign renewed Relationship Agreement
17:09 Sevmash completed manufacturing of sections for offshore ice-resistant fixed platform LSP "A"
16:40 Global Ports Holding positions Kalundborg as an alternative to Copenhagen
16:33 Duisburg Rail Terminal welcomed the one millionth unit since it started the operations in 2013
15:13 Klaveness Combination Carriers signs a Letter of Intent with Shipshave AS to implement its semi-autonomous hull cleaning solution across its fleet
14:31 Wärtsilä next generation navigation simulator to power the Centre of Excellence in Maritime Safety in Singapore
14:09 Coral Consortium working on a water drone to regularly monitor water quality in the basins of the Port of Gdańsk
13:53 Port of San Diego adopts most ambitious maritime clean air strategy of its kind in California
13:22 LNGnews.RU supports 5th LNG Fleet, LNG Bunkering and Alternatives conference as its Media Partner
13:02 A.P. Moller - Maersk enters strategic partnership with Danish Crown on global end-to-end logistics
12:36 GTT is selected by Hyundai Heavy Industries to equip the tanks of two new LNG-fueled container vessels with its membrane containment technology and smart shipping solutions
11:47 Russian-Chinese joint naval exercise is underway in the Sea of Japan
11:23 Transneft Kozmino Port starts construction of maintenance site for servicing mariculture site
10:08 MABUX: Bunker prices may continue slight upward changes on Oct.15
10:02 Port of Long Beach has second-busiest September
09:56 Port of Oakland’s Danny Wan heads statewide port group
09:51 Rosneft sells 5% in Vostok Oil to a consortium of Vitol and MME
09:32 Crude oil prices rise driven by demand growth
09:19 Baltic Dry Index as of October 14

2021 October 14

18:05 MOL, SoftBank and e5 Lab start joint studies for next-generation maritime high-speed satellite communications
17:54 Glavgosexpertiza approves construction of tank for light oil products at IPP terminal in Novorossiysk
17:35 Sembo secures $12m investment from Stena Line
17:15 Jan De Nul signs T&I contract for Gode Wind 3 & Borkum Riffgrund 3
16:52 Singapore Maritime Institute to support next phase of maritime R&D activities with funding and partnerships
16:15 ABS and Kongsberg Digital join forces to power maritime digitalization and decarbonization
15:58 Petersburg Oil Terminal handled 6.9 million tonnes of oil products in 9M’21, down 1% YoY
15:41 Topsoe puts demonstration plant into operation for production of sustainable Methanol from biogas
15:25 MABUX: Bunker Weekly Outlook, Week 41, 2021
15:24 Scandlines prepares sister ferry M/V Berlin for installation of Norsepower Rotor Sail
15:04 AET completes its first ever LNG bunkering in the US
14:53 Gazprom and Russian Government sign agreement of intent on hydrogen energy
14:31 Solstad Offshore, Aker Solutions and DeepOcean create offshore renewables alliance
14:11 Maersk invests in Vertoro to develop green lignin marine fuels
13:59 Joint Sea 2021 Russian-Chinese naval exercise starts in Sea of Japan
13:34 ABB to turbocharge first ME-GA engines as MAN ES opens new route to sustainable sailing for gas carriers
13:10 BC Ferries' sixth Island Class ferry departs Romania bound for B.C.
13:01 Sea Terminal “Tuloma” obtains permit for construction of dry bulk cargo terminal in Murmansk
12:32 New NIC-place Data Lake maximizes value of business logistics data using customized Big Data analytics
12:10 Valaris Drillship achieves ABS Enhanced Electrical System Notation in world first
11:41 Nor-Shipping expects ‘fundamental shift’ in industry focus post COP26
11:05 Maersk Tankers uses vessels’ “digital twin” to slash emissions
10:34 7th Annual East Africa Transport & Infrastructure conference to be held on 15-16 November 2021 in Ethiopia
10:12 BTP Terminal in Brazil goes live remotely with CyberLogitec’s OPUS Terminal
09:53 MABUX: Still no firm trend on Global bunker market on Oct.14
09:30 Crude oil prices rise driven by OPEC output forecast
09:15 Baltic Dry Index as of October 13

2021 October 13

18:17 Portsmouth International Port sets course for shore power
17:58 Makarov Training Centre advances in the international SIMREC project
17:35 LUKOIL BoD recommends interim dividend amount
17:16 TechnipFMC awarded substantial long-term contract by Petrobras
16:59 First Sakhalin-2 carbon neutral/offset LNG cargo delivered to Japan
16:57 Swire Group joins Mærsk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping as strategic partner
16:17 Throughput of port Kavkaz in 9M’2021 fell by 14% Y-o-Y
15:46 Throughput of Murmansk Sea Fish Port in 9M’2021 rose by 11.4% YoY