• Home
  • News
  • Порт «Бронка» завершил перевалку груза весом более 340 тонн
  • 10 ноября 2020 13:57

    Порт «Бронка» завершил перевалку груза весом более 340 тонн

    Реактор для ПАО «Акрон» выгружен с судна и помещен на железнодорожный транспортер

    На многофункциональном морском перегрузочном комплексе (ММПК) «Бронка» завершилась перевалка проектного груза весом более 340 тонн. Это реактор, прибывший из Италии для производителя минеральных удобрений ПАО «Акрон». Также вместе с реактором прибыл 133 тонный стриппер. Об этом сообщает пресс-служба ООО «Бронка Групп».

    Груз был выгружен с судна Janis при помощи двух мобильных кранов Liebherr LHM800 грузоподъемностью 302 тонны каждый и затем помещён на 32-осный железнодорожный транспортёр сцепного типа грузоподъёмностью 480 тонн. Длина реактора составила 46 м. Радиус кривизны железнодорожных путей ММПК «Бронка», который составляет 350 м, позволил осуществить транспортировку груза по железной дороге.

    Экспедитором выступило ООО «Хардлог», в его задачи входили организационные функции сопровождения выгрузки с судна и погрузки на железнодорожный транспортер. Инженерное сопровождение оборудования, включая отправку по железной дороге, осуществляла компания ООО «ТК ЖелДорКом».

    «Одно из ключевых преимуществ порта «Бронка» – это возможность высокотехнологичной и бережной перевалки крупногабаритных грузов, – отметил генеральный директор «Бронка Групп» Никита Муров. - С гордостью могу отметить, что «Бронка» – не только самый современный порт на северо-западе России, но и единственный в нашей стране перегрузочный комплекс, в арсенале которого имеются мощнейшие в мире портовые краны. На сегодняшний день мы готовы в любой момент принять груз даже массой 500 тонн».

    Напомним, что предыдущим достижением стал реактор для производства карбамида весом 301 тонна, перегруженный на ММПК «Бронка» в июле. Перевалка была рекордной как для порта «Бронка», так и для портовых кранов модели Liebherr LHM800, которые впервые в мире подняли груз весом свыше 300 тонн в режиме тандем.

    ММПК «Бронка» – единственный глубоководный порт Санкт-Петербурга способный принимать суда длиной до 347 м, шириной до 50 м и осадкой до 13 м. Порт «Бронка» специализируется на перевалке контейнеров, накатных и генеральных грузов. Введен в эксплуатацию 15 декабря 2015 года.

    На сегодняшний день ММПК «Бронка» способен обрабатывать около 1,9 млн TEU в год и более 260 тыс. единиц автомобильной и специальной техники.

    Мобильный портовый кран Liebherr LHM 800 грузоподъемностью в 302 тонны является самым мощным мобильным портовым краном в мире. В России краны этой модели функционируют только на ММПК «Бронка».

    Ссылка по теме:

    В порту «Бронка» перегрузили ключевой элемент российского коллайдера NICA >>>>


2021 November 29

18:19 Gazprom posts RUB 1.59 trillion of operating profit in 9M’2021
17:58 Wärtsilä partners with China Classification Society and Tianjin Port Group
17:17 Construction of ice protection facilities at Utrenny terminal under Arctic LNG 2 project to be completed in 2022
16:54 Wallenius Wilhelmsen names new CEO
16:50 Lloyd’s Register is the world’s first Renewable Energy Certification Body for marine energy
16:19 Handling of socially important cargo to be obligatory prioritized by operators of sea terminals
15:41 Average spot market price for Russian M100 product rose to RUB 26,672 pmt
15:22 13 million cbm of material to be dredged in 2022 as part of Sabetta seaport’s Seaway Canal reconstruction
14:46 Oboronlogistics delivered cargo to Abkhazia
14:13 X-Press Feeders signs for sixteen new 1,170 TEU vessels
13:34 Alexeev’s Hydrofoil Design Bureau launches yet another Valdai 45R hydrofoil for Chuvashia
13:05 COSCO SHIPPING Ports and CSTD sign JV agreement with Tianjin Port Holdings and China Merchants International Terminals
12:57 DNV publishes pioneering new competence standard and recommended practice
12:47 Baltic Workboats AS developed new standard in commissioning of vessels together with Siemens Energy
12:24 MABUX: Bunker prices may sharply decline on Nov 29
12:08 Small missile ship Veliky Ustyug enters Caspian Sea to perform training and combat missions
11:45 Russian Maritime Register of Shipping issues digest of main changes in RS Rules
11:26 UECC takes delivery of the world’s first dual-fuel LNG battery hybrid PCTC
11:00 Yana Voytsekhovskaya appointed as Editor-in-Chief of IAA PortNews
09:56 Crude oil market sees upward price correction
09:19 Baltic Dry Index as of November 26

2021 November 28

15:17 PGS awarded 4D contract in the North Sea
14:08 Cruises return to the Port of New Orleans with 285 ship calls estimated for 2022
13:54 Kalmar to deliver significant order of Straddle Carriers to MPET and PSA in Antwerp
12:41 Skipper ordered to pay reparation of $10,400 after collision with kayaker on the Whanganui River, NZ
12:17 Port of San Diego extends public review period for Draft EIR for PMPU
11:57 HAROPA PORT elected “Best Green Seaport 2021”
11:33 Contract award for MPSV Siem Dorado
10:48 Port of Dunkerque announces new appointments to its Executive Board

2021 November 27

14:38 Liquid Wind secures SEK 151 million for production of fossil free fuel
13:21 TECO 2030 receives NOK 50 million in government support for fuel cell development
11:09 Inmarsat offers future-proof remote control connectivity for latest sea-kit uncrewed surface vessel trials
10:54 J.P. Morgan and Havfram AS announce a series of next generation wind turbine installation vessels

2021 November 26

18:17 TECO 2030 is leading a project group that will build a hydrogen-powered high-speed vessel for the Port of Narvik
18:00 TransContainer’s IFRS-based net profit in 9M'2021 increased by 51% to RUB 14.8 bln
17:35 Royal Niestern Sander signs contract for walk to work vessel conversion
17:26 PortNews offers final edition of its magazine for 2021
17:15 Konecranes and Cargotec note CMA’s announced Provisional Findings regarding the planned merger of Konecranes and Cargotec
17:03 IMO appoints Special Advisor on Maritime Security
16:55 Nord Stream 2 delay weighs on gas prices - Gasum
16:40 Nevsky Shipyard lays down two research vessels of Project 17050
16:25 BIMCO calls for continued naval support in Gulf of Guinea after piracy incident
16:05 Alfa Laval and Orcan Energy sign a cooperation agreement for the marine market
15:43 Wärtsilä launches power limitation solutions for EEXI compliance
15:25 Hiab launches HIAB iQ.1188 HiPro loader crane with new control system
14:47 RF Government approves Transport Strategy of Russia until 2030 with forecast until 2035
13:59 Sredne-Nevsky Shipyard launches Anatoly Shlemov minesweeper of Project 12700
13:11 The Port of València hosts a rescue drill for a crane operator
12:10 GTT obtains tank design order for three new LNG Carriers from Hyundai Heavy Industries and Hyundai Samho Heavy Industries
11:54 Phase 2 of Bagayevsky hydrosystem construction begins
11:52 Ardmore moderates COP26 ‘ShipZero’ panels, discussing the realities of zero emission ships
11:17 ClassNK signs MOU on cybersecurity with Panama Maritime Authority (PMA)
10:51 MSC starts new In-Transit Cargo service
10:32 MABUX: Global bunker market to keep slight irregular fluctuations with no firm trend on Nov 26
10:22 Oboronlogistics' Ambal ferry obtaines certificate on safety management from RS
09:48 MPA and maritime partners maintain cybersecurity readiness through inaugural exercise
09:33 Baltic Dry Index as of November 25
09:17 Oil prices decrease on concerns over reduction of demand

2021 November 25

18:06 Rolls-Royce and Zhenjiang Shipyard to jointly promote tugs and workboats with mtu engines in China
17:44 Delo Group presented own Digitalization Strategy