• Home
  • News
  • Завершена размерная модернизация по проекту DCB26 двух сухогрузных барж-площадок...
  • 3 августа 2021 13:57

    Завершена размерная модернизация по проекту DCB26 двух сухогрузных барж-площадок ограниченного района плавания

    Завершена размерная модернизация по проекту DCB26 сухогрузных двух барж-площадок ограниченного района плавания
    Основная цель модернизации - повышение класса судна
    Модернизированная по проекту DCB26 сухогрузная баржа-площадка «МП-2811» дедвейтом 1682 тонны сдана в эксплуатацию 18 июня 2021 года, а 2 июля 2021 года - сухогрузная баржа-площадка «МП-2807» дедвейтом 1590 тонн. Модернизация по проекту DCB26 была выполнена на РЭБ Амурского пароходства. Об этом сообщила пресс-служба Морского Инженерного Бюро, проектанта модернизации.
     
    Заказчик - Амурское пароходство.
     
    После модернизации и уменьшения длины баржи на 24 м судно получило класс Российского морского Регистра судоходства K R2.
     
    Главные размерения после модернизации: длина габаритная 77,8 м, ширина 16,5 м, высота борта 2,80 м. Осадка по ЛГВЛ 1,863 м. Размер грузовой палубы 60 м х 13,1 м.
     
    Основное назначение барж, модернизированных по проекту DCB26, - перевозка генеральных и навалочных грузов, включая металлопродукцию, металлолом, зерно, лес, бревна и пиломатериалы, строительные материалы, бумагу, а также перевозка крупногабаритных и тяжеловесных грузов.
     
    Допускаемая нагрузка на палубу от равномерно распределенного груза - 2.0 т/м². Нагрузка от колесной техники - 8 тонн на ось. Допускаемая нагрузка на палубу от гусеничной техники составляет 10 т/м² в пределах отпечатка, при этом вес единицы техники не более 50 тонн.

    Основная цель модернизации - повышение класса судна

    Модернизированная по проекту DCB26 сухогрузная баржа-площадка «МП-2811» дедвейтом 1682 тонны сдана в эксплуатацию 18 июня 2021 года, а 2 июля 2021 года - сухогрузная баржа-площадка «МП-2807» дедвейтом 1590 тонн. Модернизация по проекту DCB26 была выполнена на РЭБ Амурского пароходства. Об этом сообщила пресс-служба Морского Инженерного Бюро, проектанта модернизации. 

    Заказчик - Амурское пароходство. 

    После модернизации и уменьшения длины баржи на 24 м судно получило класс Российского морского Регистра судоходства K R2. 

    Главные размерения после модернизации: длина габаритная 77,8 м, ширина 16,5 м, высота борта 2,80 м. Осадка по ЛГВЛ 1,863 м. Размер грузовой палубы 60 м х 13,1 м.

    Основное назначение барж, модернизированных по проекту DCB26, - перевозка генеральных и навалочных грузов, включая металлопродукцию, металлолом, зерно, лес, бревна и пиломатериалы, строительные материалы, бумагу, а также перевозка крупногабаритных и тяжеловесных грузов. Допускаемая нагрузка на палубу от равномерно распределенного груза - 2 тонн/кв. м. Нагрузка от колесной техники - 8 тонн на ось. Допускаемая нагрузка на палубу от гусеничной техники составляет 10 тонн/кв. м в пределах отпечатка, при этом вес единицы техники не более 50 тонн.


2022 January 19

16:05 Port of Blyth orders Konecranes Gottwald Generation 6 Mobile Harbor Crane
15:40 Equinor awarded 26 new production licences on the Norwegian continental shelf
14:56 Oboronlogistics’ Sparta IV to deliver project cargo to India
14:29 Sea Port of Saint-Petersburg increased its throughput in 2021 by 17% YoY
14:08 Growing orders for Alfa Laval FCM LPG fuel supply systems reflect strength in Alfa Laval’s broad LPG offering
13:45 Throughput of Novotrans at Ust-Luga port’s ferry terminal rose by 9.2% in 2021
13:24 ABB adds digital analytics feature to turbochargers, giving performance visibility to shipowners
12:51 Port of Corpus Christi finishes Fiscal Year 2021 with record tonnage
12:50 FESCO delivers equipment for NPP Akkuyu in Turkey
12:27 Helsinki City Board approves the Port of Helsinki Ltd development programme
12:13 METIS adds new functionality to cloud-based platform to enhance decarbonisation and compliance support
11:41 North makes key Fixed Premium P&I appointments to accelerate diversification drive
11:35 Jumbo-SAL-Alliance delivers comprehensive transportation solution for the transportation of offshore platform modules
11:23 Throughput of Murmansk Sea Fish Port in 2021 rose by 20.7% YoY
11:01 Throughput of Rostov-on-Don port in 2021 fell by 15%, year-on-year
10:39 MABUX: Bunker price may continue upward changes on Jan 19
10:16 DNV: “No room for complacency” despite advancement in shipping safety
10:02 Norilsk Nickel to have icebreaker built by Helsinki Shipyard Oy
09:29 Baltic Dry Index as of January 18
09:13 Crude oil prices continue rising amid high demand

2022 January 18

18:45 X-Press Feeders launches Germany Sweden X-Press
18:04 Crown Estate Scotland announces the outcome of the first Scottish offshore wind leasing round in over a decade
17:52 Throughput of Russian seaports in 2021 climbed by 1.7% (detalization)
17:34 Fugro secures cable route survey contract for Denmark’s Energy Islands development supporting the transition to renewable energy
17:04 MPC Capital secures new building slots for 5,500 TEU container ships
16:54 Incat Tasmania awarded a contract to build a 76 metre high speed catamaran for South Korea
16:40 Throughput of Taganrog port in 2021 fell by 1% Y-o-Y
16:24 NYK concludes long-term charter agreement for LNG carrier with EDF LNG Shipping
16:04 Ulstein and Sinoocean sign a framework agreement on spare parts and aftermarket services
15:44 DP World launches a single window digital solution for border authorities
15:24 KONGSBERG delivers innovative propulsion technology to VARD for vessel newbuilds
15:04 Knutsen and NYK establish new company for liquified CO2 Transportation and storage
14:35 NYK orders four LNG-fueled Capesize bulk carriers
14:14 GTT receives two orders for the tank design of new LNG carriers
13:37 Throughput of port Kavkaz in 2021 fell by 19% Y-o-Y
13:14 Unifeeder starts using carbon neutral towage services to boost decarbonization
12:50 Throughput of Kaliningrad port in 2021 rose by 2% Y-o-Y
12:25 Throughput of port Vyborg in 2021 rose by 60% Y-o-Y
12:01 Chinese refinery throughput falls in December
11:36 Port of Boston welcomes its biggest container ship ever
11:19 Fluxys launches 4 additional proposals for hydrogen and CO2 infrastructure in Belgium
10:28 Throughput of port Primorsk in 2021 rose by 7% Y-o-Y
10:03 The Nippon Foundation and Shin Nihonkai Ferry complete a demonstration test of the world’s first fully autonomous ship navigation systems on a large car ferry
10:02 MABUX: Bunker price may continue upward trend on Jan 18
09:49 Container throughput of Hong Kong port (China) in 2021 fell by 1.1%
09:31 Baltic Dry Index as of January 17
09:13 Brent futures exceeded $87 a barrel for the first time since October 2014

2022 January 17

19:02 Thyssenkrupp plans to spin off electrolyser business
18:16 Konecranes delivers three more Rail-Mounted Gantry cranes to Port of Virginia
18:00 Gazprom experts join editorial advisory board of PortNews’ magazine Hydrotechnika
17:46 ICTSI Subic welcomes Wan Hai’s consolidated service
17:33 Average spot market price for Russian M100 product rose to RUB 26,989 pmt
17:26 ICS and IRENA sign a Partnership Agreement to support the decarbonisation of the shipping sector
17:14 Concordia Maritime sells P-MAX vessel
16:51 Passenger Terminal Amsterdam expands business by adding river cruise under the new name Cruise Port Amsterdam
16:31 Ballastwater Equipment Manufacturers’ Association recognized by the IMO
16:04 Maersk Tankers to launch decarbonisation hub
16:04 ABP to construct a new ro-ro facility at the Port of Immingham
15:39 Throughput of port Vysotsk in 2021 fell by 9% Y-o-Y
15:14 The PAV and the València City Council collaborate in the installation of a pilot device for generating electricity from waves