• Home
  • News
  • Двигатель MAN Diesel & Turbo G50ME-C9 прошел типовые испытания
  • 16 марта 2016 18:45

    Двигатель MAN Diesel & Turbo G50ME-C9 прошел типовые испытания

    В испытательном центре Mitsui успешно завершились типовые испытания на соответствие техническим условиям двигателя MAN Diesel & Turbo серии G50ME-C9, говорится в сообщении компании.

    После ввода в эксплуатацию двигатель будет установлен на первом в мире танкере для транспортировки этана и использовать в качестве топлива этан. Первый этановоз в серии из трех судов будет построен на китайской верфи SinoPacific для немецкого судовладельца Hartmann Reederei.

    MAN Diesel & Turbo в 2015 году провела аналогичные испытания двухтактного двигателя ME-LGI, работающего на метаноле в своем исследовательском центре в Копенгагене.

    Помимо использования этана двигатель ME-GI сможет работать на мазуте, дизеле и газойле. Движительная установка будет также включать  интегрированную систему винта MAN Kappel и руль с бульбообразной пропульсивной наделкой для улучшения ее эффективности. Двигатель модели G50 был разработан с прицелом на снижение издержек производства и, соответственно, имеет меньший вес и меньшую длину, по сравнению с предыдущими версиями при такой же выходной мощности.

    Классификационное общество DNV-GL наблюдало за испытаниями двигателя в Японии типа ME-C при работе на дизеле. Были также проведены испытания газовой системы, давления и функций. Первое испытание работы на этане в реальных условиях будет происходить в Техасе на борту газовоза вместимостью 36 тыс. куб. м после бункеровки судна этаном, после чего двигателю будет присвоено официальное типовое название 7G50ME-GIE.

    Совместное предприятие JACCAR/Hartmann Reederei ранее заказало еще 5 танкеров вместимостью по 85 тыс. куб. м класса Eco Star 85K типоразмера VLEC. На каждом из них планируется установить по одному главному двигателю серии MAN B & W 6G60ME- GIE для работы на этане в соответствии с требованиями Tier-III и правилами ИМО по выбросам NOx.

    MAN Diesel & Turbo, головной офис которой находится в Аугсбурге (Германия), основана в 1758 и в настоящее время является мировым лидером на рынке крупных дизельных двигателей для использования на судах и электростанциях. Компания является одним из трех ведущих поставщиков турбомашин. В компании работают около 14,5 тыс. работников в более чем 100 центрах, в первую очередь Германии, Дании, Франции, Чехии, Индии и Китае.  Линейка продукции компании включает двухтактные и четырехтактные двигатели для морских судов и стационарных объектов, турбокомпрессоры и винты, газовые и паровые турбины, компрессоры и химических реакторы. MAN Diesel & Turbo входит в энергетическое подразделение группы MAN SE, одной из 30 ведущих немецких компаний.




2021 November 29

18:19 Gazprom posts RUB 1.59 trillion of operating profit in 9M’2021
17:58 Wärtsilä partners with China Classification Society and Tianjin Port Group
17:17 Construction of ice protection facilities at Utrenny terminal under Arctic LNG 2 project to be completed in 2022
16:54 Wallenius Wilhelmsen names new CEO
16:50 Lloyd’s Register is the world’s first Renewable Energy Certification Body for marine energy
16:19 Handling of socially important cargo to be obligatory prioritized by operators of sea terminals
15:41 Average spot market price for Russian M100 product rose to RUB 26,672 pmt
15:22 13 million cbm of material to be dredged in 2022 as part of Sabetta seaport’s Seaway Canal reconstruction
14:46 Oboronlogistics delivered cargo to Abkhazia
14:13 X-Press Feeders signs for sixteen new 1,170 TEU vessels
13:34 Alexeev’s Hydrofoil Design Bureau launches yet another Valdai 45R hydrofoil for Chuvashia
13:05 COSCO SHIPPING Ports and CSTD sign JV agreement with Tianjin Port Holdings and China Merchants International Terminals
12:57 DNV publishes pioneering new competence standard and recommended practice
12:47 Baltic Workboats AS developed new standard in commissioning of vessels together with Siemens Energy
12:24 MABUX: Bunker prices may sharply decline on Nov 29
12:08 Small missile ship Veliky Ustyug enters Caspian Sea to perform training and combat missions
11:45 Russian Maritime Register of Shipping issues digest of main changes in RS Rules
11:26 UECC takes delivery of the world’s first dual-fuel LNG battery hybrid PCTC
11:00 Yana Voytsekhovskaya appointed as Editor-in-Chief of IAA PortNews
09:56 Crude oil market sees upward price correction
09:19 Baltic Dry Index as of November 26

2021 November 28

15:17 PGS awarded 4D contract in the North Sea
14:08 Cruises return to the Port of New Orleans with 285 ship calls estimated for 2022
13:54 Kalmar to deliver significant order of Straddle Carriers to MPET and PSA in Antwerp
12:41 Skipper ordered to pay reparation of $10,400 after collision with kayaker on the Whanganui River, NZ
12:17 Port of San Diego extends public review period for Draft EIR for PMPU
11:57 HAROPA PORT elected “Best Green Seaport 2021”
11:33 Contract award for MPSV Siem Dorado
10:48 Port of Dunkerque announces new appointments to its Executive Board

2021 November 27

14:38 Liquid Wind secures SEK 151 million for production of fossil free fuel
13:21 TECO 2030 receives NOK 50 million in government support for fuel cell development
11:09 Inmarsat offers future-proof remote control connectivity for latest sea-kit uncrewed surface vessel trials
10:54 J.P. Morgan and Havfram AS announce a series of next generation wind turbine installation vessels

2021 November 26

18:17 TECO 2030 is leading a project group that will build a hydrogen-powered high-speed vessel for the Port of Narvik
18:00 TransContainer’s IFRS-based net profit in 9M'2021 increased by 51% to RUB 14.8 bln
17:35 Royal Niestern Sander signs contract for walk to work vessel conversion
17:26 PortNews offers final edition of its magazine for 2021
17:15 Konecranes and Cargotec note CMA’s announced Provisional Findings regarding the planned merger of Konecranes and Cargotec
17:03 IMO appoints Special Advisor on Maritime Security
16:55 Nord Stream 2 delay weighs on gas prices - Gasum
16:40 Nevsky Shipyard lays down two research vessels of Project 17050
16:25 BIMCO calls for continued naval support in Gulf of Guinea after piracy incident
16:05 Alfa Laval and Orcan Energy sign a cooperation agreement for the marine market
15:43 Wärtsilä launches power limitation solutions for EEXI compliance
15:25 Hiab launches HIAB iQ.1188 HiPro loader crane with new control system
14:47 RF Government approves Transport Strategy of Russia until 2030 with forecast until 2035
13:59 Sredne-Nevsky Shipyard launches Anatoly Shlemov minesweeper of Project 12700
13:11 The Port of València hosts a rescue drill for a crane operator
12:10 GTT obtains tank design order for three new LNG Carriers from Hyundai Heavy Industries and Hyundai Samho Heavy Industries
11:54 Phase 2 of Bagayevsky hydrosystem construction begins
11:52 Ardmore moderates COP26 ‘ShipZero’ panels, discussing the realities of zero emission ships
11:17 ClassNK signs MOU on cybersecurity with Panama Maritime Authority (PMA)
10:51 MSC starts new In-Transit Cargo service
10:32 MABUX: Global bunker market to keep slight irregular fluctuations with no firm trend on Nov 26
10:22 Oboronlogistics' Ambal ferry obtaines certificate on safety management from RS
09:48 MPA and maritime partners maintain cybersecurity readiness through inaugural exercise
09:33 Baltic Dry Index as of November 25
09:17 Oil prices decrease on concerns over reduction of demand

2021 November 25

18:06 Rolls-Royce and Zhenjiang Shipyard to jointly promote tugs and workboats with mtu engines in China
17:44 Delo Group presented own Digitalization Strategy