• Home
  • Maritime industry news - PortNews
  • Группа Jan De Nul отмечена двумя премиями за инновации при строительстве портовой...
  • 25 ноября 2016 15:16

    Группа Jan De Nul отмечена двумя премиями за инновации при строительстве портовой инфраструктуры‎ и дноуглублении

    Группа Jan De Nul отобрана в двух номинациях, как лучшая инновационная компания в ходе конкурса DPC Innovation Awards 2016, проведенного ведущим изданием в дноуглубительной отрасли - IHS Dredging & Port Construction. Первая номинация - за инновации при разработке проекта для открытой воды (оборудование для прокладки подводных траншей Sunfish и Moonfish). Вторая – за инновационные решения при разработке проектов по дноуглублению на внутренних водных путях (извлеченные грунтовые отложения при строительства защитных дамб), говорится в пресс-релизе бельгийской компании.‎

    Признание DPC (Dredging & Port Construction) за инновации в дноуглубительных и портовых проектах является одной из самых престижных наград в отрасли. Награды DPC Innovation Awards вручаются по 13 категориям, с акцентом на наиболее инновационных проектных решениях предлагаемых дноуглубительной отраслью.

    Наградой было отмечено производство двух инновационных машин, спроектированных подразделением Jan De Nul для прокладки подводных траншей (Sunfish и Moonfish) в рамках британского морского берегового проекта (Race Bank Project). ‎‎Jan De Nul инвестирует в собственные методы и средства для выполнения своих проектов, разрабатываемых инженерным бюро Группы.‎

    При подготовке проекта RBP бельгийская компания сотрудничала с компанией DONG, при проектировании и строительстве двух уникальных машин для прокладки подводных траншей и кабеля. Sunfish спроектирована для прокладки кабеля для передачи мощности на берег мощностью 220 кВт в районе соляных болот на расстоянии 2 км от побережья. Moonfish предназначена для прокладки кабеля в заиленной низине приливно-отливной полосы до места подключения с морским кабелем.‎

    Sunfish может работать в глубине воды до 5 м, для прокладки кабеля на глубину 1,5 м. При этом машина наносит минимальный вред экологически чувствительным солончаковым зонам. Sunfish  работает в автоматическом режиме без необходимости привлечения персонала с выездом на место.‎

    Машина ‎Moonfish закладывает кабель на большей глубине, вплоть до 250 м. Moonfish имеет такую же подшипниковую систему для работы на низовьях что и у Sunfish, но использующая технологию рытья почвы, чтобы прокладывать траншею глубиной до 6 м. Этот траншеекопатель также может работать в обоих сухих и влажных условиях и оборудован интегрированную систему контроля натяжки кабеля слабину кабель системы управления, чтобы избежать повреждения кабеля во время подачи в траншеекопатель.‎

    Работы по проекту RBP были выполнены Jan De Nul в период с мая по август 2016 года, которая установила свой стандарт для прокладки кабеля на небольших глубинах и в экологически уязвимых районах.‎

    Вторая награда была получена за инновационные решения при реализации проекта строительства защитной дамбы, использованию извлеченных донных отложений в Vlassenbroek (Бельгия). ‎‎Группа Jan De Nul построила две дамбы от наводнений длиной 800 м каждая, для которых были использованы отложения. Эти сооружения будут служить для защиты от наводнений жителей Vlassenbroek. Дамбы строятся в рамках большого проекта Sigma Plan, фламандский программы по защите от наводнений на реке Шельда.‎

    Группа компаний Jan De Nul (головной офис Люксембург, Бельгия) основана в 1938 году. Компания находится в семейной собственности. Jan De Nul специализируется на строительстве и поддержании морской инфраструктуры по всему миру. Большая часть оборота группы (85%) приходится на дноуглубительные работы. Компания также выполняет контракты в рамках нефтегазовых шельфовых проектов, намыву искусственных территорий. Собственный флот группы состоит из 76 судов. Годовой оборот группы составляет 1,9 млрд евро.

    Ссылка по теме:

    Медиа-группа «ПортНьюс» начала подготовку к IV Международному Форуму дноуглубительных компаний >>>>

    Подробная информация в разделе Анонсы >>>>


2024 July 16

14:47 Greece extends naval drills that deter Russian oil transfers - Bloomberg
14:08 The Official Journal of the European Union publishes the first-ever EU regulation to reduce methane emissions
13:24 High cat fines found in the Amsterdam-Rotterdam-Antwerp region bunker fuel samples, alerts CTI-Maritec
12:58 Yangzijiang Shipbuilding works to acquire over 866,671 sqm of land for new clean energy ship manufacturing base
12:42 GTT entrusted by Samsung Heavy Industries with the tank design of a new FLNG
10:47 Maersk signs an MoU for ship recycling in Bahrain

2024 July 15

18:06 European Shipowners and Maritime Transport Unions launch initiative to support shipping and seafarers in the digital transition
17:35 APM Terminals Mumbai switches to 80% renewable electricity
17:05 Seaspan Shipyards welcomes the formation of the “ICE Pact”
16:41 World’s first entirely hydrogen-powered ferry welcomes passengers in San Francisco Bay
16:26 FMC issues request for additional information regarding Gemini Agreement
16:24 Saipem awarded two offshore projects in Saudi Arabia worth approximately 500 million USD
16:12 Pecém Complex selects Stolthaven Terminals and GES Consortium as H2V Hub green ammonia operator
15:43 Singapore's bunker sales rise 8.5% in the first half of 2024
15:27 TORM purchases eight and sells one second-hand MR vessel
14:55 Adani plans to build port in Vietnam
13:35 Regulator gives conditional nod to HD Korea Shipping's purchase of stake in STX Heavy
13:02 HD Korea Shipbuilding wins US$2.67 billion order to build 12 container carriers
12:51 Maersk introduces SH3 ocean service between China and Bangladesh
12:24 ABS to сlass two new Seatrium FPSOs for Petrobras
11:42 CSP Abu Dhabi Terminal surpasses throughput of 5 mln TEUs
11:11 Fincantieri launches the seventh PPA “Domenico Millelire” in Riva Trigoso
10:51 India's first transshipment port receives its first container ship
10:35 The “Egypt Green Hydrogen” project in SCZONE wins a contract worth € 397 million to export green fuel to Europe

2024 July 14

15:17 FMC issues request for additional information regarding Gemini agreement
13:06 Lummus and MOL Group begin engineering execution on advanced waste plastic recycling plant in Hungary
10:51 Chinese line launches new Arctic container service to Arkhangelsk
09:49 Malta PM tours Abela toured MSC World Europa officially inagurates Valletta shore power

2024 July 13

15:47 €11 million for 1-MW Dynamic Electrolyser Unit
14:11 PSA Group and Singapore mitigate impact of global supply chain disruptions
12:23 NREL: Offshore wind turbines offer path for clean hydrogen production
10:06 MMMCZCS releases a technical, environmental, and techno-economic analysis of the impacts of vessels preparation and conversion

2024 July 12

18:00 Qingdao Port International to buy oil terminal assets for $1.30 billion
17:36 Saipem signs framework agreement with bp for offshore activities in Azerbaijan
17:06 AG&P LNG and BK LNG Solution signs an agreement to bring BKLS's first LNG spot cargo into China
16:31 Allseas removes final Brent platform with historic lift
15:58 ZPMC Qidong Marine Engineering launches the world’s largest FPSO bow section for Petrobras
15:25 MSC acquires Gram Car Carriers
14:58 ABP boosts marine capability through pilot launch upgrades
14:34 Fincantieri receives ISO 31030 attestation from RINA
13:52 Second new dual-fuel fast Ro-Pax ferry to enter service for Balearia after successful sea trials
13:24 ADNOC deploys AIQ’s world-first RoboWell AI solution in offshore operations
12:59 ABS issues AIP for new gangway design from Pengrui and COSCO
11:38 Port of Long Beach data project receives $7.875 mln to speed goods delivery
11:15 ZeroNorth to provide its eBDN solution on 12 barges operated by Vitol Bunkers in Singapore
10:46 Seatrium secures customer contract agreement from Teekay Shipping for the repairs and upgrades of a fleet of vessels
10:14 Liquid Wind and Uniper enter into strategic partnership to accelerate the development of eFuels

2024 July 11

18:06 Yanmar and Amogy to explore ammonia-to-hydrogen integration for decarbonized marine power
17:36 COSCO Shipping receives first 7500 CEU LNG dual-fuel PCTC
17:06 Monjasa adds two tankers and targeting West Africa’s offshore industry
16:34 Biden administration announces funding for 15 small shipyards in 12 states
16:10 Iran's Ports and Maritime Organization attracts nearly $1.7bln of investment in ports, maritime sector
15:52 The added value of Chinese port cities up to US$869.05 bln in 2023
15:25 HD Hyundai becomes first Korean shipbuilder to sign MSRA with US Navy
13:41 NovaAlgoma orders the world’s largest cement carrier
13:21 Steerprop selected to provide comprehensive propulsion systems for world's largest cable-laying vessel
12:41 Integrated Wartsila propulsion package supports decarbonisation and efficiency goals for James Fisher tankers
12:36 MABUX: Bunker Outlook, Week 28, 2024
12:10 Valencia Port Authority signs an agreement with C.N.E. Hydrogen and Fuel Cells to promote hydrogen research
11:41 Long Beach, Los Angeles ports partner for zero-emissions future
11:16 Iraq to establish maritime single window for major ports
10:46 James Fisher completes its largest decommissioning project to date

2024 July 10

18:00 MET Group secures long-term US LNG source from Shell
17:36 bp, Mitsui, Shell and TotalEnergies join to ADNOC’s Ruwais LNG project
17:06 HD Hyundai Samho extends a pier at its shipyard in Yeongam, South Jeolla
16:45 Panama Canal plans new $1.6bn reservoir to address water shortages
16:25 Ocean Power Technologies signs agreement with AltaSea to advance wave power projects
15:52 WinGD completes type approval testing for new short-stroke engine size
15:32 PIL has the most reliable schedule among the top 12 container lines in Q2 2024
14:56 Fincantieri celebrates the keel laying of the first ultra-luxury vessel for Four Seasons Yachts at the shipyard in Ancona