• Home
  • Maritime industry news - PortNews
  • При необходимости для организации ледокольной проводки судов в порт Кавказ привлеку...
  • 2 декабря 2016 15:29

    При необходимости для организации ледокольной проводки судов в порт Кавказ привлекут дополнительные средства – Сергей Сафоничев (фото)

    В случае необходимости для организации ледокольной проводки судов и обеспечения стабильной работы Керченской паромной переправы в порт Кавказ будут привлечены дополнительные средства Азовского и Азово-Черноморского филиалов ФГУП «Росморпорт». Как передает региональный корреспондент ИАА «ПортНьюс», об этом заявил и.о. руководителя ФГБУ «АМП Азовского моря» Сергей Сафоничев на региональном совещании по подготовке к периоду ледокольной проводки судов в морские порты Азовского моря в 2016-2017 гг. в Ростове-на-Дону.


    Он поручил разработать порядок взаимодействия и схему заключения дополнительных договоров на оказание услуг по организации ледокольной проводки судов на случай, если возникнет необходимость, Администрации морского порта Кавказ.

    По  прогнозу Гидрометцентра России, зимние условия будут между мягкими и умеренными. Если прогноз оправдается, для стабильной работы порта и паромной переправы хватит имеющихся в порту Кавказ собственных средств, сообщил и.о. капитана морского порта Кавказ Сергей Наумов. В частности, в порту Кавказ работают шесть грузопассажирских паромов с ледовым классов, в том числе четыре из них имеют класс «Лед-60» и «Лед-40» по классификации Российского Речного Регистра (РРР) и два – «Победа» и «Елена» - Ice-1, а также семь железнодорожных паромов с ледовым классом. Кроме того, работу терминалов порта и паромной переправы смогу обеспечить семь буксиров с ледовым классом.

    Сергей Наумов уточнил, что ледовые проводки в порту Кавказ необходимо обеспечивать по трем направлениям: на переправах «Кавказ-Крым» и«Кавказ-Керчь» и собственно работу международных линий.

    «В целях обеспечения в морском порту Кавказ перевозок грузов и пассажиров в республику Крым, работы международных линий, обработки танкеров и навалочных грузов в порту Кавказ в условиях умеренной зимы необходимо иметь, как минимум, один ледокол и один мощный буксир с высоким ледовым классом. В условиях суровой зимы – два ледокола для работы на линиях «Кавказ-Керчь» и «Кавказ-Крым». Для работы в акватории порта буксиров хватает», — рассказал и.о. морского порта Кавказ.

    По его словам, температурный режим в районе Керченского пролива в целом характеризуется как щадящий, ледовый сбор не взимается, но зимы бывают мягкие, умеренные и суровые. «Анализируя статистику ледовых компаний в морском порту Кавказ за последние пять лет, можно сказать, что умеренные и мягкие зимы чередуются ежегодно, но бывают и суровые, как в 2012 году», - отметил Сергей Наумов. Так, в зимний период 2010-2011, 2012-2013, 2014-2015 и 2015-2016 годов ледовая кампания не объявлялась, при этом в 2011-2012 гг. ее продолжительность составила 54 дня, а в 2013-2014 гг. – 31 день.

    «Лед в Керченском проливе появляется позднее, чем в других частях моря.  Как правило, устойчивые температуры минус  15-17  градусов по Цельсию начинают наблюдаться со второй декады января. Лед, главным образом, поступает с северной части моря под воздействием ветров северных направлений и весьма подвижен, что обусловлено влиянием ветра и течения. Поэтому в суровые зимы он представляет собой не обширные ледовые поля с одинаковой толщиной, а многочисленные торосы из отдельно крупных льдин, сплоченных под воздействием ветра и течения. Толщина ледовых образований в суровые зимы на открытых площадях  акватории достигает 40-60 см», - добавил Сергей Наумов.




2024 July 16

15:34 Crew of capsized oil tanker off Oman still missing
15:14 Lomarlabs signs with Cargokite to develop a new ship class of micro ships
14:47 Greece extends naval drills that deter Russian oil transfers - Bloomberg
14:08 The Official Journal of the European Union publishes the first-ever EU regulation to reduce methane emissions
13:24 High cat fines found in the Amsterdam-Rotterdam-Antwerp region bunker fuel samples, alerts CTI-Maritec
12:58 Yangzijiang Shipbuilding works to acquire over 866,671 sqm of land for new clean energy ship manufacturing base
12:42 GTT entrusted by Samsung Heavy Industries with the tank design of a new FLNG
10:47 Maersk signs an MoU for ship recycling in Bahrain

2024 July 15

18:06 European Shipowners and Maritime Transport Unions launch initiative to support shipping and seafarers in the digital transition
17:35 APM Terminals Mumbai switches to 80% renewable electricity
17:05 Seaspan Shipyards welcomes the formation of the “ICE Pact”
16:41 World’s first entirely hydrogen-powered ferry welcomes passengers in San Francisco Bay
16:26 FMC issues request for additional information regarding Gemini Agreement
16:24 Saipem awarded two offshore projects in Saudi Arabia worth approximately 500 million USD
16:12 Pecém Complex selects Stolthaven Terminals and GES Consortium as H2V Hub green ammonia operator
15:43 Singapore's bunker sales rise 8.5% in the first half of 2024
15:27 TORM purchases eight and sells one second-hand MR vessel
14:55 Adani plans to build port in Vietnam
13:35 Regulator gives conditional nod to HD Korea Shipping's purchase of stake in STX Heavy
13:02 HD Korea Shipbuilding wins US$2.67 billion order to build 12 container carriers
12:51 Maersk introduces SH3 ocean service between China and Bangladesh
12:24 ABS to сlass two new Seatrium FPSOs for Petrobras
11:42 CSP Abu Dhabi Terminal surpasses throughput of 5 mln TEUs
11:11 Fincantieri launches the seventh PPA “Domenico Millelire” in Riva Trigoso
10:51 India's first transshipment port receives its first container ship
10:35 The “Egypt Green Hydrogen” project in SCZONE wins a contract worth € 397 million to export green fuel to Europe

2024 July 14

15:17 FMC issues request for additional information regarding Gemini agreement
13:06 Lummus and MOL Group begin engineering execution on advanced waste plastic recycling plant in Hungary
10:51 Chinese line launches new Arctic container service to Arkhangelsk
09:49 Malta PM tours Abela toured MSC World Europa officially inagurates Valletta shore power

2024 July 13

15:47 €11 million for 1-MW Dynamic Electrolyser Unit
14:11 PSA Group and Singapore mitigate impact of global supply chain disruptions
12:23 NREL: Offshore wind turbines offer path for clean hydrogen production
10:06 MMMCZCS releases a technical, environmental, and techno-economic analysis of the impacts of vessels preparation and conversion

2024 July 12

18:00 Qingdao Port International to buy oil terminal assets for $1.30 billion
17:36 Saipem signs framework agreement with bp for offshore activities in Azerbaijan
17:06 AG&P LNG and BK LNG Solution signs an agreement to bring BKLS's first LNG spot cargo into China
16:31 Allseas removes final Brent platform with historic lift
15:58 ZPMC Qidong Marine Engineering launches the world’s largest FPSO bow section for Petrobras
15:25 MSC acquires Gram Car Carriers
14:58 ABP boosts marine capability through pilot launch upgrades
14:34 Fincantieri receives ISO 31030 attestation from RINA
13:52 Second new dual-fuel fast Ro-Pax ferry to enter service for Balearia after successful sea trials
13:24 ADNOC deploys AIQ’s world-first RoboWell AI solution in offshore operations
12:59 ABS issues AIP for new gangway design from Pengrui and COSCO
11:38 Port of Long Beach data project receives $7.875 mln to speed goods delivery
11:15 ZeroNorth to provide its eBDN solution on 12 barges operated by Vitol Bunkers in Singapore
10:46 Seatrium secures customer contract agreement from Teekay Shipping for the repairs and upgrades of a fleet of vessels
10:14 Liquid Wind and Uniper enter into strategic partnership to accelerate the development of eFuels

2024 July 11

18:06 Yanmar and Amogy to explore ammonia-to-hydrogen integration for decarbonized marine power
17:36 COSCO Shipping receives first 7500 CEU LNG dual-fuel PCTC
17:06 Monjasa adds two tankers and targeting West Africa’s offshore industry
16:34 Biden administration announces funding for 15 small shipyards in 12 states
16:10 Iran's Ports and Maritime Organization attracts nearly $1.7bln of investment in ports, maritime sector
15:52 The added value of Chinese port cities up to US$869.05 bln in 2023
15:25 HD Hyundai becomes first Korean shipbuilder to sign MSRA with US Navy
13:41 NovaAlgoma orders the world’s largest cement carrier
13:21 Steerprop selected to provide comprehensive propulsion systems for world's largest cable-laying vessel
12:41 Integrated Wartsila propulsion package supports decarbonisation and efficiency goals for James Fisher tankers
12:36 MABUX: Bunker Outlook, Week 28, 2024
12:10 Valencia Port Authority signs an agreement with C.N.E. Hydrogen and Fuel Cells to promote hydrogen research
11:41 Long Beach, Los Angeles ports partner for zero-emissions future
11:16 Iraq to establish maritime single window for major ports
10:46 James Fisher completes its largest decommissioning project to date

2024 July 10

18:00 MET Group secures long-term US LNG source from Shell
17:36 bp, Mitsui, Shell and TotalEnergies join to ADNOC’s Ruwais LNG project
17:06 HD Hyundai Samho extends a pier at its shipyard in Yeongam, South Jeolla
16:45 Panama Canal plans new $1.6bn reservoir to address water shortages
16:25 Ocean Power Technologies signs agreement with AltaSea to advance wave power projects
15:52 WinGD completes type approval testing for new short-stroke engine size