• Home
  • News
  • Выборгский судзавод спустил на воду головной большой гидрографический...
  • 29 августа 2019 18:43

    Выборгский судзавод спустил на воду головной большой гидрографический катер-катамаран «Михаил Казанский» для ВМФ РФ

    «Выборгский судостроительный завод» (ВСЗ, Ленинградский область) 29 августа 2019 года спустил на воду головной в серии большой гидрографический катер проекта 23370Г «Михаил Казанский», построенный для Военно-морского флота (ВМФ) России предприятием «КАМПО» (г. Орехово-Зуево, Московская область). Об этом ИАА «ПортНьюс» сообщили на ВСЗ.

    Как сообщалось ранее, блок-модули катера были погружены на автомобили на предприятии «КАМПО» в Подмосковье и доставлены к месту достройки в Выборг, где на базе АО «Выборгский судостроительный завод» завершена окончательная сборка катера.

    По информации Минобороны России, комплекс испытаний катера в акватории Балтийского моря запланирован на середину сентября.

    На конец октября замечено завершение государственных испытаний и передача катера в состав Балтийского флота для выполнения задач по предназначению в составе гидрографической службы.

    Приказом главнокомандующего ВМФ России большому гидрографическому катеру присвоено имя гидрографа, принимавшего участие в прокладке «Дороги жизни» на Ладоге, — начальника ледовой службы Балтийского флота инженер-полковника Михаила Казанского.

    Гидрографические катера проекта 23370Г предназначены для выполнения лоцмейстерских и гидрографических работ, постановки (съемки) и обслуживания плавучих предостерегательных знаков, доставки обслуживающего персонала, ремонтных бригад, продовольствия, топлива и других грузов на береговые объекты средств навигационного оборудования, в том числе расположенных на необорудованном побережье.

    Катера будут обладать возможностями оперативного промера глубин в местах постановки плавучих предостерегательных знаков с использованием промерного эхолота. Серия из трех новейших гидрографических катеров проекта 23370Г для ВМФ России строится на предприятии «КАМПО» в соответствии с трехлетним государственным контрактом. При проектировании катеров реализованы самые современные требования главного командования ВМФ к судам этого типа.

    Все катера этой серии приказами главнокомандующего ВМФ России будут названы в честь выдающихся российских маячников.

    Многофункциональный модульный гидрографический катер проекта 23370Г разработан в развитие проекта  23370 и 23370М, которые строятся предприятием «КАМПО» для поисково-спасательных сил ВМФ и уже зарекомендовали себя с точки зрения эффективности.

    Катер проекта 23370Г является судном катамаранного типа. Его водоизмещение составляет около 140 тонн.

    ОАО «КАМПО» (до акционирования - Орехово-Зуевское конструкторское бюро кислородного оборудования) образовано в 1953 году. Входит в группу компаний «Тетис». ОАО «КАМПО» является заводом-производителем судов для ВМФ по Гособоронзаказу в рамках реализации Программы военного кораблестроения до 2050 года.



2021 December 4

15:21 MOL and Flotation Energy to explore offshore floating wind in Japan
14:51 Sembcorp Marine's LMG Marin to design world’s first zero-emission fuel tanker
13:09 USCG, royal Turks and Caicos Islands Police Force sign MOU
12:34 The Hurtigruten terminal has been renamed Jektevik terminal
11:02 Port of Rotterdam Authority embarks on partnerships with three promising maritime companies

2021 December 3

18:26 Hydrographic Company set to establish Center of Engineering and Technical Expertise
18:07 ABP Humber complete oil spill incident management exercise
17:52 Wärtsilä OPTI-DP Engagement Tool supporting the marine industry to configure optimised propulsion arrangements for DP vessels
17:45 Ocean Network Express conducts a joint crisis management drill with Seaspan Corporation
17:40 Transport Strategy of Russia until 2030 with forecast until 2035 published on official portal
17:22 MSC adds Hamburg to its feeder service „Baltic Loop 3“
17:02 Vyborg Shipyard launches KMT01 trawler named Kara Sea
16:32 South African minister visits Port of Rotterdam to discuss hydrogen exports
16:05 PD Ports contracts Konecranes to convert four RTGs to electric
15:31 Four Jones Act CTVs built to ABS Class to support U.S. offshore wind development
15:17 ABS, NYK, MTI and WinGD team-up to verify design with modeling and simulation
14:03 Jurong Port joins the Castor Initiative
13:30 ABS awards sustainability notations to two Harvey Gulf vessels
13:04 Kapitan Dranitsyn and Admiral Makarov icebreakers reinforced icebreaker group on NSR
12:57 Royal IHC delivers key components for “R.B. Weeks” to Weeks Marine
12:42 Icebreaker assistance season begins in White Sea waters
12:17 Sailing practice of 2021 on Mir sailing ship successfully completed
11:21 NCSP Group's consolidated revenue for 9M’2021 rose by 9.3%
10:53 Foreign contractors can be involved to build LNG-powered icebreakers for Arctic
10:38 MABUX: Bunker prices may demonstrate multidirectional changes with tendency to grow on Dec 3
10:29 The Korean Register publishes guidance for containers loading on bulk carriers
10:20 MSU-1 to perform reconstruction of Gorodetsky hydrosystem locks
09:57 Annual repair dredging in Gulf of Ob from 2023 estimated at 5 million cbm
09:35 Crude oil prices rise on OPEC+ decision to keep oil output increase in January
09:18 Baltic Dry Index as of December 2

2021 December 2

18:36 NRP buys handysize drybulk carrier
18:06 2M Alliance’s Far East liner service „AE 7/Condor“ calls at Hamburg again
17:54 Icebreaker assistance season starts in Big Port St. Petersburg on December 7
17:36 Vitol is first customer to approve completely digital inspection of cargo tanks
17:15 BIMCO launches new contract for employment of security escort vessels
16:45 GTT will design the tanks of four new LNG carriers ordered by Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering to operate in Arctic waters
16:25 MOL announces delivery of next-generation coal carrier 'EeneX' series
16:05 PSA & ONE launch environmentally friendly barge service at Jurong Island Terminal
15:42 “K” Line conducts trial use of marine biofuel for decarbonization on car carrier
15:38 Wärtsilä wins order to supply cargo handling system for second LNG bunker vessel being built by Fincantieri Bay Shipbuilding
15:23 Verifavia launches industry’s first real-time carbon intensity indicator dashboard
14:55 Two more LK-60 icebreakers needed for regular year-round navigation on Northern Sea Route
14:28 Equinor and SSE reach financial close on the third phase of the world's biggest offshore wind farm
14:04 Nuclear-powered icebreaker Sibir to commence operation in Kara Sea in early January 2022 – Vyacheslav Ruksha
13:42 MABUX: Bunker Weekly Outlook, Week 48, 2021
13:02 European shipowners call for further action in the Gulf of Guinea
12:40 Rolls-Royce to supply eight mtu engines for new Svitzer tugs in Brazil
12:01 Throughput of Azov port in 11M’2021 climbed by 1% YoY
12:00 NORDEN simplifies business unit structure
11:36 Norway’s Eksfin tops NOK 10bn in offshore wind financing as Dogger Bank C reaches financial close
11:34 Annual throughput of Severnaya Zvezda project on Taimyr peninsula to exceed 7 million tonnes from 2026
11:10 MABUX: Uncertainty on Global bunker market to continue on Dec 02
10:00 Digital Twin Conference 2022 to be held virtually on 11-12 May 2022
09:33 Crude oil prices are rising in expectation of OPEC+ meeting
09:19 Baltic Dry Index as of December 1

2021 December 1

19:15 PortNews to hold Ship Repair, Modernization and Components Conference on 20 September 2022 in Saint-Petersburg
18:31 DP World celebrates 2,000 members of the Digital Freight Alliance
18:07 CMA CGM and Shell perform first Bio-LNG bunkering operation in Rotterdam
17:42 8 new fuel-efficient ships to join the X-Press Feeders fleet
17:26 Danish Smyril Lines Cargo starts second service between Iceland, the Faroe Islands and Rotterdam