• 19 августа 2008 06:24

    Доходы "Новошипа" по МСФО достигли $371,2 миллионов

    В первом полугодии 2008 года по данным консолидированной финансовой отчетности ОАО "Новошип" (Новороссийского морского пароходства) по МСФО доходы группы компаний достигли $371,2 млн (увеличение на $53,7 млн по сравнению с аналогичным периодом 2007 года); доходы на тайм-чартерной основе составили $280,24 млн (увеличение на $30,9 млн); показатель EBITDA – $240,8 млн (увеличение на $25,2 млн), с учетом доходов от продажи активов; балансовая стоимость активов превышает $2,3 млрд, из которых $1,7 млрд приходится на учетную стоимость флота.

    Рыночная стоимость действующих судов "Новошипа" увеличилась до $3,19 млрд по сравнению с $2,95 млрд на конец 2007 года. По состоянию на 30 июня 2008 года флот группы компаний "Новошип" насчитывал 58 судов общим дедвейтом более 4 млн тонн и средним возрастом 7,2 года.

    За отчетный период флот "Новошипа" пополнился современным танкером класса "Афрамакс" дедвейтом 115 тыс. тонн. Во втором полугодии запланирован ввод в эксплуатацию трех судов, одно из которых – продуктовоз-химовоз дедвейтом 40 тыс. тонн – принято в состав флота 5 августа. Сегодня в портфеле заказов группы находится 15 судов общим дедвейтом 1,45 млн тонн со сроками поставки до конца 2010 года.

    В контексте обсуждения результатов деятельности группы компаний "Новошип" в первом полугодии 2008 года президент ОАО "Новошип" Евгений Костюк отметил: "В начале года "Совкомфлот" и "Новошип" вплотную приступили к процессу интеграции. Слияние двух крупнейших судоходных компаний страны оказывает прямое положительное влияние на эффективность их деятельности. Об этом свидетельствуют цифры, приведенные в отчетности компаний за первые шесть месяцев текущего года".

    Группа компаний "Совкомфлот" - одно из важнейших инфраструктурных предприятий России. По размеру флота входит в пятерку крупнейших танкерных компаний мира – в составе флота 130 судов суммарным дедвейтом 9,3 млн тонн, а действующая судостроительная программа включает 30 судов суммарным дедвейтом 2,85 млн тонн. Средний возраст танкерного флота составляет около 6 лет (при среднемировом показателе – 12 лет).

    Группа "Совкомфлот" занимает ведущее место в мире в сегментах танкеров-продуктовозов и танкеров "Афрамаксов", танкеров-газовозов сжиженного природного газа с ледовым классом и арктических челночных танкеров, то есть в тех сегментах, которые наиболее востребованы российской внешней торговлей.

    ОАО "Новошип" вошло в состав Группы компаний "Совкомфлот" в декабре 2007 года. На сегодняшний день совокупная доля ОАО "Совкомфлот" в уставном капитале ОАО "Новошип" с учетом ценных бумаг, находящихся в собственности аффилированных компаний, составляет 96,83%.


2024 May 3

18:00 Holland America Line begins pilot test of renewable fuels on its flagship, Rotterdam
17:20 European Hydrogen Bank auction provides €720 million for renewable hydrogen production in Europe
17:06 GTT and PipeChina Innovation sign a License Agreement for the use of GTT membrane containment technology for onshore LNG storage
16:43 CMA CGM to launch M2X - Mexico Express Service connecting Far East to Mexico
16:31 Wartsila to supply the engines for a new Canadian Coast Guard Polar Icebreaker
15:58 The Port of Long Beach celebrates “Tri-gen” system for producing renewable hydrogen, electricity and water
15:06 Astrakhan region ports’ cargo volume in Q1, 2024 soars 78%
14:32 Valenciaport participates in a European project to promote the use of renewable energy for self-consumption in the port
13:50 Seatrade reaches settlement with Dutch Public Prosecution Service
13:15 Dennis Tetzlaff appointed Chief Operating Officer Fleet at Stena Line
12:40 ONE releases financial result for FY2023
12:20 IMO biofouling project to address biodiversity threat extended
11:30 Corvus Energy to supply ESS for the first net zero subsea construction vessel
11:10 Damen launches fully electric RSD-E Tug 2513 for Port of Antwerp-Bruges
10:30 Port of Rotterdam reduces CO2 emissions by 10% in 2023
10:02 HD KSOE wins $286mn order for four MGCs
10:00 Russian seaports in Q1, 2024: Infographics and Analytics
09:00 HD Hyundai Heavy secures contract to build LNG carrier duo

2024 May 2

18:07 World’s most environmentally friendly tug fleet delivered to HaiSea Marine
17:38 SOHAR Port and Freezone sings agreement with METCORE for Mass Flow Meter Implementation
17:23 Unifeeder launches China Gulf Express
16:59 Allseas receives T&I contract for Gennaker offshore wind farm
16:30 CMA CGM’s newest container vessel visited the HHLA TK Estonia terminal
15:46 DP World introduces new rail route from China to Turkey
14:32 Hybrid technology to optimise energy use and cut emissions for Matson Navigation Company’s new LNG-powered container ships
13:54 Bureau Veritas awards AiP for TotalEnergies’ Skipe V2 tool
13:24 Hapag-Lloyd launches first dry container tracking product “Live Position”
12:58 Europe’s ports have €80 billion investment needs for the next 10 years
12:15 MABUX: Bunker Outlook, Week 18, 2024
11:42 APSEZ FY24 net profit jumps 50%
11:19 Tristar Eships to manage its carbon footprint with Wartsila’s Decarbonisation Services
10:48 Topsoe awarded contract to support FEED study for new low-carbon ammonia plant in Louisiana, US
09:26 Maersk posts Q1 2024 results

2024 May 1

17:13 Matson picks Kongsberg Maritime's hybrid technology for its new LNG-powered container ships
16:22 All American Marine delivers hydrofoil-assisted tour vessel to Phillips Glaciers
15:24 Corvus Energy to supply ESS for the first Net Zero Subsea Construction Vessel
14:02 Stena Line taps Dennis Tetzlaff as Chief Operating Officer Fleet
12:31 APSEZ secures AAA Rating – India’s first private infrastructure developer with AAA
11:57 Unifeeder continues its expansion in Latin America
10:09 IMO's Legal Committee finalizes new guidelines on seafarer criminalization

2024 April 30

16:14 LR grants AiP to H2SITE’s AMMONIA to H2POWER technology
15:17 IRS partners with MARIN to enhance technical expertise in shipbuilding
13:42 Allseas T&I contract for Gennaker offshore wind farm
12:03 CSSC and QatarEnergy sign agreement for construction of 18 Q-Max class LNG carriers
10:13 First ship departs Baltimore through limited access channel

2024 April 29

17:42 Abu Dhabi leaps a staggering 10 places in 2024 LMC Report
16:19 Norwegian engine builder Bergen Engines joins FME MarTrans initiative
15:13 Hitachi, Chantiers de l’Atlantique to seal French offshore substation contract
14:53 Port of Greenock given vote of confidence with new Türkiye container service
14:09 Aker Solutions ASA:announces first quarter results 2024
13:37 Gasum Group's Q1 sales volumes rose 73% due to higher natural gas volumes
12:14 New Zealand cruise market on track for recovery
11:40 Vitol announces satisfaction of a condition precedent relating to the golden power proceeding
10:41 JERA Energy India begins operations as JERA’s base of operations in the country

2024 April 28

15:13 IACS publishes new recommendation for conducting commissioning testing of BWMS
14:11 Skanska set for South Brooklyn Marine Terminal Buildout (SBMT)
12:27 Philly Shipyard and HD Hyundai Heavy Industries sign MoU
12:03 Equinor to commence second tranche of the 2024 share buy-back programme
10:16 Gebrüder Weiss enlarges logistics center in Budapest
09:37 Opening of MARIN's Seven Oceans Simulator centre (SOSc) in the Netherlands slated for May 2024

2024 April 27

16:36 National Transportation Safety Board: Undetected flooding from a through-hull pipe led to capsizing of dredging vessel
15:49 Chantiers de l’Atlantique picks Brunvoll propulsion for the world’s largest sailing ships
14:31 US Navy announces first MCM MP embarked on USS Canberra
13:42 Interim president Michelle Kruger takes helm at Austal USA
12:17 DEME annnounces start of share buyback program
10:28 Ships with Korean-made LNG containment face key supply chain disruptions

2024 April 26

18:04 Seaspan celebrates 30 years of ship repair in Victoria
17:31 HMM enhances maritime safety with AI technology
17:13 Potential Strait of Hormuz closure threatens 21% of global LNG supply - Drewry
16:42 Van Oord christens two new hybrid water injection dredgers and an unmanned survey vessel in Rotterdam