• 7 мая 2018 11:59

    Учебное парусное судно «Паллада» 11 мая вернется из первого рейса 2018 года (фото)

    Учебное парусное судно 11 мая 2018 года возвращается во Владивостокский морской порт «Первомайский». Как сообщает пресс-служба Росрыболовства, в море фрегат пробыл полтора месяца, открыв навигацию этого года 21 марта. За это время он посетил два иностранных порта: Пусан (Южная Корея) и Нагасаки (Япония).


    Свой 140-й рейс «Паллада» провела по плану-графику, утвержденному заместителем министра сельского хозяйства Российской Федерации – руководителем Росрыболовства Ильей Шестаковым.

    «Большая часть курсантов пошла в рейс в первый раз. Они вышли в море, попробовали подняться на мачты, поучаствовали в парусных авралах, судовых работах — пожили судовой жизнью.В рейсе у них были каждый день вахты, учеба, тренировки. Сейчас они вернутся совсем другими людьми», – отмечает врио ректора Дальрыбвтуза Николай Зорченко.

    До того, как судно пришвартовалось в порту Пусан, в Корейском проливе (Цусима) курсанты и экипажный состав «Паллады» почтили память погибших моряков. Проходя место гибели 2-й Русской Тихоокеанской эскадры во время Русско-японской войны (1904-1905 гг.), была проведена торжественная церемония со спуском венка на воду.

    За время стоянки «Паллады» в южнокорейском порту курсанты посетили достопримечательности города, познакомились и пообщались с местными жителями. Также во время стоянки на борту судна побывали семьи сотрудников, работающих при Генеральном консульстве Российской Федерации в Корее.

    В Японии курсанты и экипаж фрегата присоединились к числу участников парусного фестиваля «Нагасаки-2018». Помимо российского судна на нем были представлены японские «Миррейя», «Конко Мару».

    Во время стоянки «Паллады» в порту Нагасаки на ее борту побывали свыше 2 тыс. человек.

    23 апреля экипаж и курсанты приняли участие в церемонии закрытия фестиваля, а после этого фрегат взял курс на порт Владивосток.

    Плавательную практику прошли 114 курсантов из Дальрыбвтуза, Керченского государственного морского технологического университета, Камчатского государственного технического университет, Дальневосточного мореходного училища и Владивостокского морского рыбопромышленного колледжа.

    Парусник построен в 1989 году на верфи города Гданьск в Польше по заказу Министерства рыбного хозяйства России. 4 июля 1989 года на паруснике был поднят Государственный флаг России. За 27 лет парусником пройдено около 800 тыс. морских миль. Самое долгое нахождение судна в море - 311 суток -  было в 1997 году во время кругосветного плавания. На судне прошли практику свыше 13 тыс. курсантов, студентов, кадетов и юнг морских и рыбохозяйственных учебных заведений со всей России. Ежегодно УПС совершает по четыре рейса, география его заходов обширна: Япония, КНР, Южная Корея, Вьетнам, Сингапур, Австралия, США и другие страны.


2021 September 23

14:37 DNV and LISCR award AiP to HHI for 40,000 CBM liquefied CO2 carrier design
14:17 Kaliningrad region and FESCO to cooperate in the field of logistics
13:48 Damen can build icebreaking ships for Russia’s Arctic projects within short timeframes
13:25 Sweden’s largest port solar cell system inaugurated at Stockholm Norvik Port
13:15 MABUX: Bunker Weekly Outlook, Week 38, 2021
12:56 Keel-laying of Damen tug series for Atomflot held in Saint-Petersburg
12:51 MSC invests in new efficiency solution to reduce emissions from fleet
11:00 13th Annual Capital Link Shipping & Marine Services Forum took place with great success on September 13, 2021
11:00 Rolls-Royce and Sea Machines sign partnership to cooperate on smart ship and autonomous ship control solutions
10:34 APM Terminals partners with Siemens for energy optimisation and emission reduction at terminals
09:58 Torqeedo and Fassmer Shipyard announce the CIT-E Ferry - a passenger ferry for public transport
09:46 MABUX: Global Bunker Market may demonstrate firm upward evolution on Sept 23
09:29 Crude oil prices continue increasing
09:14 Baltic Dry Index as of September 22

2021 September 22

18:05 ClassNK joins as signatory to Call to Action for Shipping Decarbonization
17:47 Localization level of LK-60 icebreakers estimated at 92% in finance terms
17:20 Torvald Klaveness joins over 150 industry leaders and organizations in call for decisive government action to enable full decarbonization of international shipping by 2050
16:55 SC Zvezda counts on signing contracts for 10 tankers under Vostok Oil project in October 2021
16:31 Transition to unmanned navigation and navigation with reduced crews will be possible in Russia in three years
16:30 LR, HHI and KSOE sign MoU to develop digital twin technology for an LNG carrier
16:10 APM Terminals Pipavav marks 1,000 days of safe operations
15:39 Wärtsilä and SHI agree to collaborate on ammonia fuelled engines for future newbuilds
15:14 NAVTEK proves first zero-emissions tugboat performance
14:43 Additional EUR 90 million to be invested in Saimaa Canal infrastructure development
14:14 Valmet AB orders Agilon automated warehouse solution and overhead cranes from Konecranes
13:57 Northern Sea Route will be covered with satellite communication services – expert
13:16 ABB’s Eero Lehtovaara appointed Chair of EU association Waterborne Technology Platform
13:13 LNG bunker terminal construction begins in Bilbao
12:04 Big Data Exchange, National University of Singapore and Sembcorp Marine to explore development of sustainable ocean Data centres
11:31 Russia’s Inland Water Transport Development Concept aimed at raising IWW cargo traffic by 65%
11:08 Pier T Terminal in the Port of Long Beach begins pilot program for 24-hour cargo pickup
10:40 Vadim Shpityak appointed as General Manager of Moby Dik and Yanino Logistic Park
10:15 Tollerort to become preferred hub for COSCO services
09:57 More than 300 ships to be built by 2032 under subsidized leasing programmes
09:40 Crude oil prices increase on reduction of reserves
09:39 MABUX: No firm price trend on global bunker market on Sep 22
09:22 Baltic Dry Index as of September 21
09:13 Havyard Leirvik hands over the third and last of the ‘triplet ships’ for ESVAGT
08:35 KiwiRail gets world-first green loan certification for new ferries

2021 September 21

19:01 Grimaldi to launch the Civitavecchia-Arbatax-Cagliari service
18:05 RTCOMM and Konnect Russia agree to join hands in development of satellite communication services for sea and river ships
18:02 “K” LINE to procure 8 next-generation of environmentally friendly car carriers
18:01 Diana Shipping announces time charter contract for m/v Maera with ASL
17:54 ABS publishes guide to ammonia-fueled vessels
17:47 RTCOMM and Iridium join hands to develop mobile communication services to improve clients security in Russia’s hard-to-reach areas
17:37 AD Ports Group and the General Company for Ports of Iraq sign MoU to promote cooperation and investments
16:58 RTCOMM and KNS partner to expand ocean satellite communications services
15:36 Hydrographic survey vessel Gorizont returns from the Arctic expedition
15:11 MOL Group Adopts Car Carrier Operation Digital Transformation Promotion Project 'Mathematical Optimization': Part II
14:59 Wärtsilä signs five-year Optimised Maintenance agreement featuring latest digital innovations with STQ of Canada
14:07 New ESPO Green Guide 2021 outlines a vision for ports towards a green future
12:34 International Maritime Exhibition and Conference NEVA 2021 opens in St. Petersburg
12:12 AtoB@C Shipping orders six highly efficient 5,350 dwt hybrid vessels
11:52 Damen Shipyards Group set to develop its localization in Russia
11:31 Port Houston sets new record for containers in August 2021
11:05 ASD Tug 3010 Ice Arc4 series to be laid down for Atomflot in September 2021
10:58 Stena Line and Frederikshavn sign agreement for two fossil fuel free ferries by 2030
09:51 Average spot market price for Russian M100 product rose to RUB 25,185 pmt as of September 17
09:37 MABUX: Global bunker market turned into downward trend on Sep 21
09:33 Crude oil prices increase in expectation of Covid related restrictions to be eased