• 8 августа 2024 14:12

    Судозавод «Море» предпринял третью попытку обновить судоподгрузочную машину

    Завод готов заплатить за комплекс почти 490 млн рублей

    АО «Судостроительный завод «Море» (Феодосия, входит в Объединенную судостроительную корпорацию) хочет до конца января 2025 года обновить судоподгрузочную машину. Предприятие объявило очередной электронный аукцион по поиску поставщика оборудования. Начальная (максимальная) цена контракта не изменилась и составляет 489,6 млн рублей. Итоги торгов планируется подвести 12 августа 2024 года, следует из материалов единой информационной системы в сфере закупок.

    Это третья попытка завода заказать судопогрузочную машину в 2024 году. До этого на торги не поступило ни одной заявки.

    Комплекс номинальной грузоподъемностью 1250 тонн должен выполнить подъем/спуск судов доковой массой до 1028 тонн. Он должен состоять из платформы длиной 60 м и шириной 14 м, комплекта тяговых лебедок (5 шт.), автоматизированной системы управления (АСУ) и централизованного поста (кабины) управления. Машина должна быть новой (выпущенной не ранее 2024 года). Контракт также включает шеф-монтаж, пусконаладку, инструктаж персонала и ввод машины в эксплуатацию. Срок исполнения — 31 января 2025 года.

    Источником финансирования контракта является федеральный бюджет в рамках исполнения договора между госкорпорацией «Ростех» и СЗ «Море».

    Как передавало ИАА «ПортНьюс» ранее, в начале 2023 года в ОСК заявили, что модернизация производственных мощностей и спускоподъемного комплекса СЗ «Море» завершится в 2023 году. В результате предприятие сможет проводить подъем и спуск судов длиной до 80 м и водоизмещением до 1,05 тыс. тонн.

    Судостроительное предприятие в Феодосии было основано в 1938 году, с 1947 года завод производил торпедные катера, десантные корабли и ряд другой продукции по линии гособоронзаказа, а также скоростные пассажирские речные и морские суда. Предприятие обладает компетенциями по строительству судов и катеров из легких сплавов и композитных материалов. С 2017 по 2022 года судостроительный завод «Море» входил в состав ГК «Ростех». В марте 2022 года 100% акций предприятия были переданы в собственность ОСК.




2024 November 5

12:53 ADNOC and Masdar collaborate with Microsoft to drive AI deployment and low-carbon solutions
12:24 MOL to build logistic center on Kobe's Port Island
11:19 APM Terminals announces appointment of new Managing Director for Suez Canal Container Terminal
10:42 Hapag-Lloyd christens the “Hamburg Express” in the Port of Hamburg

2024 November 4

17:27 Hapag-Lloyd christens the “Hamburg Express” in the Port of Hamburg
15:52 Paradip Port to be fully mechanised by 2030
14:13 Autonomous vessel to sail 1,500 km from Mumbai to Tuticorin
13:48 DPA Kandla in a plan for new container terminal and multipurpose berth with ₹27,000 crore investment
12:18 China's 41st Antarctic expedition begins
10:34 10 years old Meyer Turku aims for carbon-neutral shipbuilding
09:41 Port of Vancouver vessel traffic management system enhances marine safety and trade efficiency throughout Burrard Inlet

2024 November 3

15:57 Babcock completes deep maintenance of Lambeth River Station
14:09 Fincantieri and BQ Solutions sign MoU to advance naval education and training in Qatar 31 October 2024
12:51 Rolls-Royce develops new mtu energy and automation solutions for future submarines
10:19 Cepsa changes its name to Moeve
09:46 Singapore says no oil sightings arising from oil-related incidents

2024 November 2

18:06 Singapore’s first fully electric cargo vessel wins Green Ship Award at SRS Forum
17:20 VTTI looks to buy into LNG terminals in Asia
16:48 Hudong-Zhonghua Shipbuilding signs contracts for 12 large container ships in the past 10 days
16:32 CHIMBUSCO secures its first LNG refueling service in Europe
15:46 SLB OneSubsea awarded subsea boosting contract for bp’s Kaskida project in Gulf of Mexico
15:24 Wilson Sons to start construction of three new eco-friendly tugboats in 2025
14:57 Rem Offshore holds keel laying ceremony for REM Pioneer
12:30 World's first conversion of large container ship to run on methanol successfully completed
11:52 New offshore platform taps into potential of heavy-oil reserves in China
11:24 HRDD completes desulphurization tower system conversion for a PCTC
09:48 TOWT launches its first cargo sailing ship in Le Havre

2024 November 1

18:00 Marlink to deploy Sealink NextGen hybrid solution on 26 tankers for Transpetro
17:38 Austal Australia delivers 8th Evolved Cape-class Patrol Boat to Royal Australian Navy
17:23 Acteon and Applied Fiber enter MoU to collaborate on mooring solutions
16:54 KOTUG International and Maritalia S.A. secure major marine services contract for bp’s Greater Tortue Ahmeyim gas project
16:24 BW LPG takes delivery of vessel BW Chinook from Avance Gas
15:44 HD Hyundai may nearly double shipbuilding capacity in Vietnam
15:24 Samsung Heavy Industries secures $390 mln contract for four Suezmax tankers
14:36 EU imposes duties on unfairly subsidised electric vehicles from China
14:23 Port of Montreal workers at two terminals start new strike
13:41 Chinese ports container volume rises 7.7 % from January to September of 2024
13:22 MOL, COSCO Co-host 6th Shanghai International LNG Shipping Forum
12:43 Global schedule reliability drops to 51.4% in September 2024
12:22 GTT secures technical services contract with Maran Tankers for eight LNG Dual-Fuel Suezmax vessels
11:45 MSC inks up $2.1bn container ship at the reborn shipyard Rongsheng Heavy Industries
11:28 China's first 'smart factory' for offshore oil, gas equipment fully operational
10:43 Yanmar completes land-based demonstration testing of a hydrogen engine for power generation in coastal vessels
10:23 Samsung Heavy wins W358 bln LNG ship order in Asia
09:58 EU greenhouse gas emissions fell by over 8% in 2023

2024 October 31

18:00 MAN receives multiple orders for MAN B&W G95ME-LGIM Mk 10.5 methanol engines to power a series of VLCV
17:23 The Marechal Duque de Caxias platform ship starts producing in the pre-salt layer
17:06 IWS Seawalker CSOV makes it 1000 ship designs from Kongsberg Maritime
16:45 “K” Line Wind Service and Japan Marine United sign agreement for Phase 2 of NEDO’s Green Innovation Fund Project
16:04 Wärtsilä introduces its innovative NextDF feature for the Wärtsilä 25DF dual-fuel engine
15:45 MOL plans to change charter contract for vessels related to Russia business
15:44 MABUX: Bunker price trends in the world's four largest hubs, Oct 8 - Nov 1, 2024
15:23 HHLA raises expectations for fiscal year 2024
14:59 Major fire extinguished at UK nuclear submarine yard
14:16 AD Ports Group and Somali Ministry of Fisheries & Blue Economy sign MoU for maritime sector development
13:44 Maersk reports Q3 results
12:43 UECC orders four advanced multi-fuel battery hybrid pure car and truck carriers from China Merchants Jinling Shipyard Nanjing
11:39 Japanese сonsortium produces design concept for eco-friendly VLCC
11:12 TMC Compressors bags contract to supply four LNG carriers
10:46 Panama Canal operating costs down 5% in FY2024
09:29 HIF Global and Antarctica21 promote sustainable tourism with e-Fuels

2024 October 30

18:00 East Java Multipurpose Terminal partners with Sinarmas LDA Usaha Pelabuhan
17:22 Container traffic at Iranian ports up 5% in the first half of the current Iranian calendar year
17:06 CIMC SOE delivers second 7,600 cbm LNG bunkering vessel to Seaspan Energy
16:42 Klaveness Combination Carriers makes first move into wind with bound4blue eSAIL system on CABU III newbuild
16:23 Transport workers' strike in Argentina to affect port operations
15:59 South Korea's seaport container cargo up 3.5 pct in Q3
15:46 Stena Line marks significant milestones in build of NewMax ships, Stena Futura and Stena Connecta
14:55 DNV and LR grant AiP to HD Hyundai Heavy Industries for ammonia duel-fuel large container vessel
14:45 Jiaxing Port adds a new sea-river intermodal operation area